Footshop za sebou má historicky nejúspěšnější půlrok, společnost zlepšila celoroční výhled
Skupina Footshop, přední evropský prodejce prémiové streetwearové obuvi a oděvů, dosáhla v prvním pololetí letošního roku čistých tržeb z obchodní činnosti 644 milionů Kč, což znamená meziroční nárůst o 35 %. Hrubá marže meziročně vzrostla o 46 % na 282 milionů Kč.
Provozní výsledek skupiny v pololetí dosáhl 30 milionů Kč, což představuje meziroční nárůst o 36 milionů Kč, tedy návrat do zisku ze ztráty. Marže provozního zisku vykázala nárůst o šest procentních bodů, výsledek EBITDA dosáhl 55 milionů Kč, což je meziroční navýšení o 37 milionů Kč, a EBITDA marže vzrostla meziročně o 4,8 procentního bodu na 8,5 %.
Na základě pozitivních finančních výsledků Footshop zrevidoval a zvýšil výhled na celý rok 2024. Společnost teď očekává, že její celkové tržby dosáhnou 1,25 až 1,35 miliardy Kč místo původně plánovaných 1,20 až 1,25 miliardy Kč. Očekávaná hodnota EBITDA byla navýšena na 90 až 110 milionů Kč ze 73 až 83 milionů Kč.
"S potěšením mohu oznámit, že za sebou máme nejúspěšnější pololetí v historii. Dosáhli jsme dvouciferného nárůstu tržeb proti stejnému období loňského roku a trojnásobného nárůstu EBITDA. Prakticky ve všech nastavených parametrech se nám daří dosahovat a překračovat nastavené cíle, věříme proto v úspěšný závěr roku a velmi slušné celoroční finanční výsledky," uvedl Peter Hajduček, zakladatel a výkonný ředitel Footshopu.
Podle Hajdučka k pozitivním výsledkům přispěly významně mimo jiné rozvoj privátní značky, expanze v zahraničí, postupný rozvoj pobočkové sítě nebo spuštění mobilní aplikace. Příznivý dopad měly i vnější faktory jako vývoj kurzu koruny vůči euru a silná poptávka. V prvním pololetí nakoupilo v e-shopu 621 tisíc unikátních zákazníků, 53 % z nich tvořili vracející se kupující. Oproti stejnému období loňského roku došlo k rozšíření základny o téměř 50 tisíc nových zákazníků.
Podíl zahraničních prodejů na celkových tržbách byl v prvním pololetí 76 %. Na pozici třetího nejúspěšnějšího trhu se posunulo Polsko.
"Výrazné úspěchy z prvního pololetí nás utvrzují v tom, že naše obchodní strategie je správná. Jsem rád, že se nám daří naplňovat přání našich zákazníků a s pozitivními finančními výsledky i očekávání investorů," dodal Hajduček.
Zdroj: Footshop