LONG akciové tipy z proslulé konference hodnotových investorů

Jaké tipy nabídli na konferenci hodnotových investorů 10. září investorské legendy?
Vítěz soutěže SumZero International:
Samsung
- nízké náklady, dobrý management, dominantní tržní pozice, světová značka, silná rozvaha;
- mnohem více než jen mobilní telefony;
- jen byznys polovodičů je hodnotnější, než za kolik se obchoduje celá společnost (diskont činí 50 %);
- světový lídr s mnoha produkty.
Katalyzátory:
- prodeje aktiv;
- plán nástupnictví;
- restrukturalizace;
- zpětné odkupy;
- IPO divizí;
- expirace daňových pobídek v roce 2015 (zjednodušení struktur).
Krátkodobá rizika:
- absence růstu v divizi chytrých telefonů;
- čínská konkurence a kopírování produktů;
- politika není příliš nakloněná akcionářům.
Příležitosti:
- 149% potenciál = hotovost + byznys polovodičů + displejů + domácích zařízení + IT/mobilní segment;
- byznys model: vertikální integrace, nízké náklady, výzkum a vývoj a výdaje na inzerci.
Sahm Adrangi z Kerrisdale Capital:
Investiční příběh = světové akcie mimo USA
- americké akcie zhodnotily od 1. ledna 2013 o 43 %, 12měsíční P/E vzrostlo z 15 na 19násobek vs. valuace ostatních světových trhů jsou stlačené;
- index brazilských akcií Bovespa si připisuje 6 % a P/E je na 10násobku;
Via Varejo
- největší brazilský prodejce elektroniky a lídr ve vybavení pro domácnosti;
- rostoucí střední třída může zajistit firmě mnohaletý růst;
- příležitost díky nepovedenému IPO (cena 23 realů vs. pásmo primárního úpisu 25,60 až 33,60) a kapitálovým tlakům na vládní úrovni;
- skrytá hodnota: Firma vlastní 23% podíl v CNova, rychle rostoucí maloobchodní platformě e-commerce s tržbami 2,9 miliardy EUR v roce 2013;
- přední značky zahrnují Casas Bahia (611 obchodů) Ponto Frio (361 obchodů) a CNova (e-commerce);
- Casas Bahia je nejhodnotnější brazilský maloobchodní titul, management plánuje 7% expanzi ročně v následujících dvou letech;
- reinvestice kapitálu do těchto obchodů mohou znamenat interní příležitost s vysokým ROE;
- výnosy z rozsahu: Distribuční síť je 3,5krát větší oproti konkurentům, prodeje 3krát vyšší oproti nejbližšímu konkurentovi a firma využívá distribuční centra, která zajišťují nejnižší náklady;
- střední třída v Brazílii nemá zatím své domácnosti standardně vybaveny (chybí pračky, počítače, televize s plochou obrazovkou);
- vzhledem k vysokému importnímu clu na elektroniku nakupují vysokopříjmové domácnosti vybavení draze v zahraničí;
- cílová skupina Bahia: lidé s nízkými a středními příjmy (nakupují méně v zahraničí);
- firma podporuje prodej díky úvěrům pro zákazníky, které slouží jako zdroj zisku.
CNova
- výsledek fúze mezi Nova Pontocom (dvojka brazilského e-commerce za B2W) a CDiscount (francouzská jednička v e-commerce);
- připravovaný IPO;
- Amazon má v Brazílii problémy vlivem nedostatečné infrastruktury;
- míra nasycení brazilského trhu e-commerce je jen 5 %;
- Tiger Global investoval 500 milionů do konkurenčního B2W na restrukturalizaci rozvahy a financování rozvoje infrastruktury.
Valuace:
- obchoduje se na 13,6násobku nezadluženého LTM zisku a 10,5násobku zisku pro rok 2015 včetně CNova;
- bez CNova na 2násobku tržeb s P/E pro rok 2015 na 7;
- cílová cena: 40 realů.
Alex Roepers z Atlantic Investment Management:
Triumph Group
- okrajový dodavatel součástek pro letadla;
- stabilizace zisků a návrat k růstu;
- daří se mu malé bolt-on akvizice;
- bariéry vstupu vlivem regulace;
- kandidát na převzetí;
- růstový potenciál: +43 %, vstup do pozice kolem 60 USD.
Sulzer
- výroba čerpadel, byznys podobný Flowserve v USA;
- 44 % byznysu tvoří after-market produkty;
- vakuum managementu vytváří nákupní příležitost, nový šéf dříve řídil Siemens;
- očekává se zlepšení marží;
- silná rozvaha;
- 4miliardová tržní kapitalizace, 9,2násobek EV/EBIT (konkurence se obchoduje s EV/EBIT kolem 15);
- cílová cena: 165 CHF (růstový potenciál +35 %).
Technip
- společnost poskytuje služby pro ropný průmysl (64 % podmořské, 36 % onshore/offshore);
- 54% tržní podíl v podmořském segmentu;
- inkasuje exponenciálně vyšší poplatky, pokud jde o hlubší instalace (protože byla dostupná ropa v mělkých podmořských nalezištích vytěžena, musejí ropné společnosti hledat hlouběji;
- zisky v roce 2015 by měly být vyšší, než čeká trh;
- vysoké bariéry vstupu a kvalitní tým manažerů;
- Petrobras měl také problémy, ale paradoxně už u této akcie došlo k oživení, zatímco u Technip nikoli;
- cílová cena: 105 EUR (+49 %).
David Hurwitz z SC Fundamental:
Samho Development
- vládní stavební zakázky zajišťují 90 % tržeb;
- více než 15 po sobě jdoucích let ziskovosti;
- omezení kapitálových projektů dopadlo na zisky, z trhu ale v tomto období odešly desítky konkurentů;
- hotovost a ekvivalenty, 106 % tržní kapitalizace, 50 % P/B pětileté průměrné ROE 12 %;
- velké hotovostní rezervy, velké investice do biotechnologických akcií a ztrátový byznys asset managementu;
- pokrok - schválený program zpětných odkupů akcií;
- upouští od biotechnologických investic;
- revize dividendové politiky a prodej segmentu správy aktiv.
- zisky pravděpodobně poblíž dna cyklu.
Guy Gottfried z Rational Investment Group:
Perpetual Energy
- společnost se zaměřením na ropu a zemní plyn s tržní kapitalizací 300 milionů USD;
- extrémně levná, management vlastní významná aktiva;
- historii správné alokace kapitálu;
- valuační diskont;
- příležitost díky menší velikosti ve srovnání s konkurenty, firma je chybně vnímána jako přehnaně zadlužená;
- kontroluje ji rodina Riddellů;
- pro mnohé firmy zaměřené na těžbu a produkci jsou úpisy akcií rutinní záležitostí i při nerostoucích cenách - Perpetual Energy neemitovala akcie v době, kdy byla její cena pod tlakem kvůli poklesu cen zemního plynu. Místo toho prodávala aktiva, aby splácela dluhy.
John Lewis z Osmium Capital:
ePluns
- dlouhodobý složený výnos v sektoru IT technologií;
- vysoké marže;
- nízké valuace ve srovnání s konkurenty (40% diskont)
- program zpětných odkupů akcií;
- diverzifikovaná zákaznická základna;
- potenciál zvýšení tržeb s existujícími a novými klienty;
- noví partneři.
Rosetta Stone
- angažují se zde dva aktivističtí investoři;
- velmi sezónní;
- vysoké marže;
- mnoho kapitálu k reinvesticím;
- velmi dobré sety institucionálních edukačních produktů;
- nové akvizice v EU;
- levná akcie, jedna z nejlevnějších v softwarovém segmentu.
Problémy:
- absence hodnotové strategie;
- chybějící segmentace reportů (spotřebitelský vs. edukační);
- sezónnost (spotřebitelský 4. čtvrtletí, edukace 3. čtvrtletí).
- cílová cena: 20-35 USD;
- možné private equity nákupy;
- levná i se spotřebitelským segmentem na nule.
Zdroj: Marketfolly
Aktuality
14. 5. | 16:24