US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,63 %
NASDAQ+0,47 %
S&P 500+0,52 %
ČEZ+2,84 %
KB+0,40 %
Erste+0,06 %

Prodej značek Volkswagen a Audi loni kvůli pandemii klesl

Prodeje hlavní, stejnojmenné značky německé automobilky Volkswagen i luxusní značky Audi loni klesly. Důvodem byla pandemie, která přinesla řadu omezení pohybu, což se dotklo i výroby a prodeje aut po celém světě. Prodej hlavní značky Volkswagenu se snížil o 15 % na 5,3 milionu, prodej Audi pak o 8,3 % na 1,69 milionu vozů. Vyplývá to z údajů, které v úterý automobilky zveřejnily.

Redakce IW
Redakce IW
12. 1. 2021 | 12:51
Auta

V západní Evropě se prodej značky Volkswagen snížil o 23,4 % a v Severní Americe o 17,1 %. Nejnižší pokles zaznamenala Čína, kde byl odbyt nižší o 9,9 %.

Prodej elektrických vozů Volkswagen se však zvýšil o 158 % na 212 000. "Jsme na cestě k tomu, abychom splnili náš cíl - stát se lídrem trhu s bateriovými elektrickými vozy," řekl ředitel značky Volkswagen Ralf Brandstätter.

Značce Audi se však podařilo zhruba o pět procent zvýšit prodej na svém nejdůležitějším trhu, kterým je Čína. V Evropě však odbyt aut klesl o 19,5 %, v USA pak o 16,7 %. V Německu se odbyt propadl o 21,1 %.

Automobilka Audi ale upozornila na mimořádný výkon v posledním čtvrtletí loňského roku. Poprvé její čtvrtletní prodej překonal 500 000 vozů.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto, která také patří do skupiny Volkswagen, loni dodala zákazníkům po celém světě 1 004 800 vozů. To je o 19,1 % méně než v roce 2019.

Zdroj: ČTK

AutaVolkswagen
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Akciové tipy na prázdniny, na které v mainstreamu nenarazíte

Akciové tipy na prázdniny, na které v mainstreamu nenarazíte

27. 6.-Vendula Pokorná