Prodej značek Volkswagen a Audi loni kvůli pandemii klesl

Prodeje hlavní, stejnojmenné značky německé automobilky Volkswagen i luxusní značky Audi loni klesly. Důvodem byla pandemie, která přinesla řadu omezení pohybu, což se dotklo i výroby a prodeje aut po celém světě. Prodej hlavní značky Volkswagenu se snížil o 15 % na 5,3 milionu, prodej Audi pak o 8,3 % na 1,69 milionu vozů. Vyplývá to z údajů, které v úterý automobilky zveřejnily.
V západní Evropě se prodej značky Volkswagen snížil o 23,4 % a v Severní Americe o 17,1 %. Nejnižší pokles zaznamenala Čína, kde byl odbyt nižší o 9,9 %.
Prodej elektrických vozů Volkswagen se však zvýšil o 158 % na 212 000. "Jsme na cestě k tomu, abychom splnili náš cíl - stát se lídrem trhu s bateriovými elektrickými vozy," řekl ředitel značky Volkswagen Ralf Brandstätter.
Značce Audi se však podařilo zhruba o pět procent zvýšit prodej na svém nejdůležitějším trhu, kterým je Čína. V Evropě však odbyt aut klesl o 19,5 %, v USA pak o 16,7 %. V Německu se odbyt propadl o 21,1 %.
Automobilka Audi ale upozornila na mimořádný výkon v posledním čtvrtletí loňského roku. Poprvé její čtvrtletní prodej překonal 500 000 vozů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto, která také patří do skupiny Volkswagen, loni dodala zákazníkům po celém světě 1 004 800 vozů. To je o 19,1 % méně než v roce 2019.
Zdroj: ČTK
Aktuality
