Skupině Volkswagen loni klesl odbyt o 15 % na 9,3 milionu vozů

Skupina Volkswagen loni dodala zákazníkům 9,3 milionu aut, což je meziročně o 15,2 % méně. Pro českou automobilku Škoda, která je součástí koncernu, činil meziroční pokles 19,1 %. Uvádí to zpráva o loňském odbytu, kterou ve středu Volkswagen zveřejnil. Hlavním důvodem propadu prodeje byla pandemie nemoci covid-19.
"Kvůli pandemii nemoci covid-19 byl rok 2020 mimořádně náročný," řekl šéf odbytu automobilky Christian Dahlheim. "Skupina Volkswagen si ale vedla dobře a pozici na trhu si upevnila," uvedl. Manažer také poznamenal, že je potěšen rostoucím podílem v segmentu elektromobilů. "Iniciativu chceme v letošním roce udržet a přidat ještě řadu dalších atraktivních elektrických modelů," dodal.
Volkswagen byl v roce 2019 největší automobilkou světa podle počtu prodaných vozů, na druhém místě byla japonská Toyota. Prvenství si německá automobilka patrně udržela i loni, protože celá skupina Toyota od ledna do října prodala 7,6 milionu aut.
V dodávkách za loňský prosinec si z celé skupiny vedla nejlépe značka Seat s meziročním růstem 18,9 % a značka Porsche s růstem o 18,6 %. K nejhorším v prosinci patřily divize užitkových vozů Volkswagen s meziročním poklesem o 22,7 % a Škoda s propadem o 17,8 %.
Za celý loňský rok Škoda dodala milion vozů, zatímco o rok dříve to bylo přes 1,24 milionu, což odpovídá meziročnímu propadu o 19,1 %. Značka Seat ve srovnání s rokem 2019 zaznamenala loni propad odbytu o 25,6 %, což byl jeden z nejhorších výsledků v rámci koncernu.
Pro Volkswagen byla hlavním trhem v loňském roce Čína, kde koncern prodal přes 3,84 milionu vozů. Proti odbytu v předchozím roce to ale bylo o 9,1 % méně. Na druhém nejdůležitějším trhu, kterým byl region západní Evropy, byl meziroční prodej loni o 21,6 % nižší. To byl pro skupinu největší regionální propad.
Zdroj: ČTK