Marks & Spencer rozšiřuje prodej přes internet, má 46 nových webů

Britský maloobchodní řetězec Marks & Spencer posiluje prodej přes internet, má 46 nových webů a svou působnost rozšíří na více než 100 trhů. Firma kvůli pandemickým opatřením výrazně omezila činnost, v České republice musela v lednu zavřít své kamenné obchody, což zdůvodnila jednak pandemií, jednak dopady brexitu.
Společnost uvedla, že expanze do dalších zemí, od Argentiny a Brazílie až po Jižní Koreu a Pákistán, je součástí jejího plánu urychlit přesun k prodeji přes internet.
Když Marks & Spencer loni v listopadu zveřejnil pololetní výsledky hospodaření, hlásil globální nárůst prodeje přes internet o 75 procent. Tím jen potvrdil trend přesunu k on-line prodeji v době pandemie, kdy tradiční kamenné obchody byly až na výjimky nuceny zavřít.
"Zaměřujeme se na urychlení on-line prodeje jak v Británii, tak jinde ve světě. Vidíme zde opravdovou příležitost, jak ještě více rozšířit počet zemí, kde už fungujeme on-line," řekl Paul Friston, který má v podniku na starosti mezinárodní rozvoj. Weby Marks & Spencer nabídnou oděvy a zboží pro domácnost.
Konkurenční řetězec obchodních domů John Lewis v lednu uvedl, že už nemá zájem o expanzi do zahraničí, ukončil i své on-line služby doručování. Na řetězec Marks & Spencer, který prodává i potraviny, dolehla pandemie velmi tvrdě. Uzávěry nařízené ve snaze zastavit šíření nového koronaviru dolehly zejména na obchody s oděvy.
Zdroj: ČTK