US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,64 %
NASDAQ+0,52 %
DOW JONES+0,47 %
PX+0,45 %
ČEZ-0,08 %
NVIDIA+1,34 %

Generace Z miluje plyšové hračky. Chce se vrátit do dětství

Rok 2025 ukázal, že hračky nejsou jen pro děti, protože stále více mladých dospělých se chlubí rozsáhlými sbírkami plyšáků. Odborníci tvrdí, že to signalizuje touhu po komunitě a návratu do dětských let.

23. 12. 2025 | 10:57

Velkým trendem se staly panenky Labubu – sběratelské hračky vyráběné čínskou hračkářskou společností Pop Mart. Konkurují jim ale také plyšáci, známí jako „Jellies“, které navrhuje britská značka Jellycat.

Ve videích zveřejněných generací Z na TikToku je možné vidět pestrobarevná plyšová zvířátka a panenky s velkýma očima, které zdobí stěny nebo vypadávají z přeplněných polic. A celkově tato platforma v současnosti obsahuje miliony videí, na kterých jsou mladí dospělí posedlí plyšáky. Videa se týkají například stavění "Labubu zdi", tipů na nákup autentických Labubu nebo polic určených k vystavení Jellies.

"Letos dospělí nakupují hračky více, než kdy dříve," řekla Melissa Symonds, ředitelka segmentu pro hraček ve společnosti Circana zabývající se průzkumem spotřebitelského chování. "Oblíbili si je dospělí všech věkových kategorií, ale především mladší lidé z generace Z jsou hlavním motorem tohoto silného růstu, který jsme zaznamenali v posledních několika letech," dodala.

Zdroj: CNBC

DětiZábava a zábavní průmysl
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Tenhle skeptik to nevzdává: AI boom může skončit horší krizí než tou v roce 2008

Tenhle skeptik to nevzdává: AI boom může skončit horší krizí než tou v roce 2008

10. 12.-Andrej Rády
Investiční bubliny