Heineken zvýšil čtvrtletní zisk o 80 %, více piva prodal v Africe a v Asii

Nizozemská společnost Heineken, která je druhým největším výrobcem piva na světě, zvýšila v prvním čtvrtletí čistý zisk meziročně o téměř 80 % na 168 milionů eur, čímž překonala odhady. Poptávka v Africe a v Asii vyrovnala pokles v Evropě, uvedla ve středu firma, která vlastní například značky Heineken, Tiger nebo Sol. Pivovar uvedl, že dopad pandemie je stále značný, a očekává, že trh se zotaví postupně ve druhé polovině roku. Záležet bude i na postupu očkování. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2019 je ale výsledek o více než 40 % slabší.
Heineken prodal v prvním čtvrtletí 50,3 milionu hektolitrů piva, stejně jako od ledna do března loni. Analytici v průměru odhadovali, že prodej bude o pět procent slabší. O 9,9 % více prodala firma v zemích Afriky, Blízkého východu a východní Evropy. Obzvláště se jí dařilo v Nigérii a Jihoafrické republice. O 5,4 % lepší prodej Heineken zaznamenal v Asii, převážně na jihovýchodě včetně Vietnamu, který představuje jeden z největších trhů firmy.
V západní a střední Evropě se prodalo o 9,7 % piva méně, o dvě třetiny klesla vinou uzávěr konzumace v restauracích. Výpadek nevyrovnal ani růst tržeb z obchodů, protože plechovkové balení na jedno použití je dražší než vratné lahve nebo sudy.
Heinken, který se loni propadl do ztráty, zahájil tříletý plán na obnovení ziskových marží na úroveň před pandemií. Částečně toho chce dosáhnout zrušením 8 000 pracovních míst, tedy desetiny pracovní síly.
Zdroj: ČTK