Jihokorejský internetový prodejce Coupang ztrojnásobil ztrátu a chce expandovat

Hlavní jihokorejský internetový prodejce Coupang v prvním čtvrtletí meziročně téměř ztrojnásobil ztrátu na 295 milionů dolarů. Firma v březnu vstoupila na burzu a s pomocí získaného kapitálu chce zrychlit expanzi, řekl ve čtvrtek po zveřejnění výsledků hospodaření spoluzakladatel a šéf podniku Pom Kim.
Tržby internetového prodejce vzrostly v prvním čtvrtletí o 74 procent na 4,2 miliardy dolarů. Coupang hodlá do vybudování logistických center v Jižní Koreji investovat 800 miliard wonů (bezmála 15 miliard Kč) a najmout 6500 pracovníků. V primární veřejné nabídce akcií (IPO) firma v březnu získala 3,5 miliardy dolarů.
V Jižní Koreji proslul Coupang zejména díky rychlosti dodávek a širokému výběru. Zákazníci si mohou doručení nákupu objednat na týž den a vybírat přitom z milionů položek. Na rychlosti a výběru chce firma dál stavět. Infrastrukturu, kterou vybudovala od svého založení v roce 2010, chce do roka rozšířit o 50 procent.
"Chceme vytvořit svět, v němž si zákazník bude klást otázku, jak mohl bez Coupangu žít," uvedl Kim. "Dříve museli klienti internetových prodejců volit mezi skvělou službou, nízkými cenami a širokým výběrem. My chceme tato omezení zrušit," dodal.
Zdroj: ČTK
Aktuality
