GfK: Nálada mezi německými spotřebiteli stagnuje

Spotřebitelská důvěra v Německu stagnuje. Lidé jsou ochotnější utrácet, ale do budoucna hledí kvůli nárůstu počtu nemocných s covidem-19 s většími obavami než před měsícem. Vyplývá to z průzkumu, jehož výsledky ve středu zveřejnil institut GfK.
Index spotřebitelské nálady na měsíc srpen zůstal podle GfK beze změn na -0,3 bodu. Je tak stále nejvyšší od loňského srpna. Analytici v anketě agentury Reuters odhadovali hodnotu 1,0.
Ochotu lidí utrácet umenšují znovu stoupající počty infikovaných koronavirem. Po více než dvou měsících stálého poklesu začalo počátkem července nakažených koronavirem přibývat. Na vině je především nakažlivější mutace delta.
"To v současné době brání dalšímu výraznému zlepšení nálady spotřebitelů," uvedl analytik GfK Rolf Bürkl. Dodal ale, že v druhé polovině roku k růstu pozitivně přispěje domácí ekonomika. Další brzdou optimismu spotřebitelů jsou rostoucí ceny.
Podle v pondělí zveřejněného průzkumu institutu Ifo se v Německu v červenci překvapivě zhoršila podnikatelská nálada. Kromě obav z růstu počtu nových případů nákazy koronavirem k tomu přispěly přetrvávající problémy v dodavatelských řetězcích.
Zdroj: ČTK
Aktuality
