US MARKETZavírá za: 2 h 18 m
DOW JONES-0,21 %
NASDAQ+0,72 %
S&P 500+0,10 %
META+0,51 %
TSLA+4,07 %
AAPL-0,28 %

Streamovací služba Spotify najme stovky lidí, aby povzbudila prodej reklamy

Provozovatel největší světové služby pro streamování hudby Spotify najme stovky lidí v Evropě, Austrálii a Kanadě, aby povzbudil prodej reklamy a zvýšil příjmy od lidí, kteří si nepředplácejí jeho služby. Ti totiž tvoří většinu zákazníků. Řekl to šéf reklamního oddělení firmy Lee Brown.

"V Evropě, Austrálii a Kanadě zvyšujeme počet našich marketingových pracovníků v divizi prodeje reklamy o více než 70 %," uvedl Brown. "Investujeme do naší reklamní činnosti. Pokud jde o dlouhodobou strategii, myslím si, že pryč jsou dny, kdy reklama tvořila méně než deset procent našich celkových příjmů," citovala ho agentura Reuters.

Spotify získává příjmy z předplatného a z reklamy zobrazované neplatícím uživatelům. Reklamní byznys utrpěl s příchodem pandemie, ale letos se vrací k růstu. Z 365 milionů aktivních uživatelů měsíčně tvoří ty s reklamou 210 milionů. To představuje zhruba 12 % celkových příjmů.

Příjmy z reklamy zvyšuje i rostoucí obliba podcastů. Spotify jich ve druhém čtvrtletí nabízelo 2,9 milionu, což je nárůst o téměř 12 % proti předchozím třem měsícům. Nejenže tak firma získává více uživatelů, ale tím, že podcasty bývají delší, dávají i více prostoru pro reklamu.

Podle analytiků softwarové společnosti Morningstar reklama nejenže firmě Spotify přináší příjmy, ale také jí snižuje náklady. "Vede k menšímu počtu přehrávaných skladeb a následně k nižším platbám licenčních poplatků," uvedli analytici.

Zdroj: ČTK

Americké akcieMédiaReklama a marketing
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika