US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ+0,39 %
NVIDIA-2,47 %

Investoři zatím na akcie FIXED.zone v IPO zadali objednávky za 49,35 milionu Kč

Investoři na akcie výrobce příslušenství pro mobilní telefony nebo tablety FIXED.zone, který své cenné papíry upisuje v rámci IPO na trhu START pražské burzy, zatím podle zveřejněné knihy objednávek zadali pokyny za 49,35 milionu Kč. V nabídce je celkem 222 tisíc akcií, což je asi desetina emitovaných cenných papírů společnosti. Cenové rozpětí je stanovené na 180 až 222 Kč za akcii a upisovací období v rámci IPO probíhá od 19. října do 2. listopadu 2021. Na nejnižší ceně 180 Kč poptávají investoři aktuálně více než 244 tisíc akcií.

Redakce IW
Redakce IW
26. 10. 2021 | 10:30
Akcie ČR
Akcie FIXED.zone - kniha objednávek, zdroj: BCPP

Akcie FIXED.zone - kniha objednávek, zdroj: BCPP


Akcie FIXED.zone bude v rámci IPO možné od 19. října upisovat na platformě opPORTUnity od WOOD & Company. Úpis bude probíhat on-line a bez poplatku.


Příběh FIXED.zone

FIXED.zone vznikla v roce 2001 jako rodinná firma pod názvem RECALL (k přejmenování společnosti došlo letos v září). Společnost se zaměřila na prodej příslušenství k mobilním telefonům. Během prvních třinácti let firma zastupovala 40 značek příslušenství z celého světa.

Zlom, díky kterému se z předního distributora stal FIXED.zone elitním výrobcem a vývojářem, přišel před 7 lety. "Převzali jsme dílnu v Prostějově, kde se šila pouzdra na mobilní telefony. Postupně jsme začali omezovat počet nabízených značek příslušenství a zaměřili jsme se na vlastní vývoj a výrobu pod vlastní značkou," popisuje Daniel Havner start řady produktů FIXED, která během několika málo let začala tvořit tři čtvrtiny produkce firmy. "Dnes ve spolupráci s českými designery v Prostějově navrhujeme a vyrábíme ručně šitá pouzdra na mobily, chytré peněženky a další sortiment z kvalitních italských kůží," dodává.

V současnosti se FIXED.zone vydává dvěma směry. Prvním je příslušenství a druhým právě unikátní vývoj. Nosným programem ve vlastním vývoji je FIXED Sense - chytrý přívěsek, který svými parametry překonává v oblasti takzvaných smart tagů konkurenci, například Apple, Samsung či Tile. FIXED Sense je jediný smart tracker na trhu, který je postaven na čtyřech základních pilířích - chránit, kontrolovat, analyzovat a najít. Díky dvěma programovatelným tlačítkům s integrovaným single, double a tripple klikem lze ovládat chytrou domácnost, zapínat a vypínat světla, ovládat žaluzie a mnoho dalšího. Uživatelé zaručeně ocení také ochrannou funkci. Kdykoli se hlídaná věc opatřená Sense tagem pohne, uživatel dostane upozornění. Sense tag zároveň umožňuje analyzovat teplotu a vlhkost v místnosti. V neposlední řadě Sense disponuje funkcí najít - například klíče, peněženku nebo dálkový ovladač od televize.

Firma chce nové prostředky využít na expanzi i vývoj

FIXED.zone očekává, že prostřednictvím IPO získá nový kapitál 40 až 50 milionů korun. Největší část, 20 milionů korun, připadne na zvýšení skladových zásob v souvislosti s expanzí na zahraniční trhy. To koresponduje s plánem vytvořit vlastní internetový obchod a s podporou exportu na evropské trhy přes dlouhodobé distributory.

Deset milionů korun chce společnost investovat do nového informačního systému a dalších kroků, které povedou k zefektivnění prodejních procesů a jejich automatizaci v rámci zvýšení kapacity obchodu, především exportu. Po pěti milionech korun by mělo připadnout na investice do vývoje a designu nových produktů, včetně vývoje vlastního ekosystému produktů a na marketingové aktivity pro podporu růstu.

Společnost v roce 2021 plánuje dosažení tržeb 281 milionů Kč (+10 % meziročně), do roku 2025 pak plánuje průměrný růst tržeb přes 16 % na úroveň 535 milionů Kč. Z hlediska EBITDA letos firma plánuje dosažení výsledku 23,5 milionu Kč (což představuje 8,4% marži), do roku 2025 pak 59,6 milionu Kč (11,14% marže). Výše dluhu v roce 2020 činila 83 milionů Kč.

Zdroj: BCPP, ČTK

Akcie ČRFIXED.zonePrimární úpis akcií (IPO)
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio