Čtvrtletní tržby výrobce počítačových myší Logitech stouply na rekord
Tržby výrobce periferního zařízení k počítačům Logitech ve fiskálním druhém čtvrtletí stouply o čtyři procenta na rekordních 1,31 miliardy USD. Zájem o zařízení jako myši, klávesnice a náhlavní soupravy nadále roste, protože lidé pokračují v práci z domova. Provozní zisk však prudce klesl a firma v prohlášení varovala, že se potýká s doposud nevídanými problémy v dodavatelském řetězci.
Tržby za tři měsíce do konce září byly o 82 procent vyšší než ve fiskálním druhém čtvrtletí roku 2019, tedy před pandemií. Firma, která jako první na světě začala v 80. letech minulého století vyrábět a prodávat počítačové myši, však utrácí více peněz za propagaci a marketing v obchodech ve srovnání s loňským rokem, kdy bylo mnoho prodejen uzavřeno. Provozní zisk tak klesl o 40 procent na 211 milionů USD. Čistý zisk se snížil o 48 procent na 139,5 milionu USD.
Firma zažívala v době pandemie kvůli práci z domova velký růst a tento zájem zatím neopadá. Poptávka po jejích produktech je však vysoká také mezi hráči počítačových her, jako League of Legends a Fortnite, kteří kupují náhlavní soupravy a speciálně upravené klávesnice a ovladače.
Logitech se přiřadil ke společnostem, které v poslední době varovaly před problémy kvůli nedostatku polovodičů, problémům s dopravou a přerušení výroby jejich dodavatelů. "Tento problém dodavatelského řetězce bude pokračovat po zbytek letošního roku," řekl agentuře Reuters generální ředitel Bracken Darrell. Finanční rok firmy končí v březnu 2022. Logitech se snaží reagovat na problémy rozšířením svých dodavatelů, ale také tvorbou větších zásob komponent.
Darrell dodal, že nadále očekává vysokou poptávku, protože roste počet lidí, kteří nyní modernizují své počítačové vybavení pro domácí kancelář.
Logitech zatím ponechal beze změny výhled na celý fiskální rok do konce března 2022. Provozní zisk se má pohybovat v rozmezí 800 až 850 milionů USD a tržby mají stoupnout o zhruba pět procent.
Zdroj: ČTK