US MARKETOtevírá za: 4 h 47 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+7,92 %
TSLA+6,75 %
AAPL+6,18 %

Akcie FIXED.zone byly v IPO na trhu START upsány za nejvyšší možnou cenu, obchodovat se s nimi začne příští pondělí

Výrobce příslušenství pro mobilní telefony nebo tablety FIXED.zone v úterý úspěšně zakončil veřejnou nabídku svých akcií (IPO) na trhu START pražské burzy. Zájem ze strany investorů byl obrovský a emise byla přeupsána 2,8krát. Akcie FIXED.zone byly upsány za nejvyšší cenu v rámci stanoveného rozpětí (222 Kč) a obchodování s nimi bude zahájeno v pondělí 8. listopadu.

Společnost FIXED.zone upsala 222 tisíc akcií za cenu na horní hranici cenového rozpětí 180-222 Kč. Hodnota společnosti po úpisu (post money valuace) činí 493,28 milionu Kč. Od investorů firma obdržela celkem 49,28 milionu Kč. Díky velkému zájmu o primární úpis museli být někteří investoři v rámci alokace akcií kráceni.

"Další velmi úspěšné IPO na trhu START potvrzuje zájem investorů o české firmy a investice na kapitálovém trhu obecně. Také ukazuje, že trh START se mezi investory dobře etabloval a získal si popularitu. Díky tomu mohou firmy ze segmentu malých a středně velkých společností získávat financování na kapitálovém trhu, což je jeden z hlavních cílů trhu START," říká Petr Koblic, generální ředitel Burzy cenných papírů Praha.

Obchodování s novou emisí bude zahájeno 8. listopadu v rámci pravidelné denní aukce na trhu START. Ticker emise v obchodním systému Xetra je FIXED. Minimální obchodovatelné množství akcií - jeden lot - činí 100 kusů. Aukce emisí na trhu START probíhají denně od 9.00 do 12.30.

Příběh FIXED.zone

FIXED.zone vznikla v roce 2001 jako rodinná firma pod názvem RECALL (k přejmenování společnosti došlo letos v září). Společnost se zaměřila na prodej příslušenství k mobilním telefonům. Během prvních třinácti let firma zastupovala 40 značek příslušenství z celého světa.

Zlom, díky kterému se z předního distributora stal FIXED.zone elitním výrobcem a vývojářem, přišel před 7 lety. "Převzali jsme dílnu v Prostějově, kde se šila pouzdra na mobilní telefony. Postupně jsme začali omezovat počet nabízených značek příslušenství a zaměřili jsme se na vlastní vývoj a výrobu pod vlastní značkou," popisuje Daniel Havner start řady produktů FIXED, která během několika málo let začala tvořit tři čtvrtiny produkce firmy. "Dnes ve spolupráci s českými designery v Prostějově navrhujeme a vyrábíme ručně šitá pouzdra na mobily, chytré peněženky a další sortiment z kvalitních italských kůží," dodává.

V současnosti se FIXED.zone vydává dvěma směry. Prvním je příslušenství a druhým právě unikátní vývoj. Nosným programem ve vlastním vývoji je FIXED Sense - chytrý přívěsek, který svými parametry překonává v oblasti takzvaných smart tagů konkurenci, například Apple, Samsung či Tile. FIXED Sense je jediný smart tracker na trhu, který je postaven na čtyřech základních pilířích - chránit, kontrolovat, analyzovat a najít. Díky dvěma programovatelným tlačítkům s integrovaným single, double a tripple klikem lze ovládat chytrou domácnost, zapínat a vypínat světla, ovládat žaluzie a mnoho dalšího. Uživatelé zaručeně ocení také ochrannou funkci. Kdykoli se hlídaná věc opatřená Sense tagem pohne, uživatel dostane upozornění. Sense tag zároveň umožňuje analyzovat teplotu a vlhkost v místnosti. V neposlední řadě Sense disponuje funkcí najít - například klíče, peněženku nebo dálkový ovladač od televize.

Firma chce nové prostředky využít na expanzi i vývoj

FIXED.zone očekávala, že prostřednictvím IPO získá nový kapitál 40 až 50 milionů korun. Největší část, 20 milionů korun, připadne na zvýšení skladových zásob v souvislosti s expanzí na zahraniční trhy. To koresponduje s plánem vytvořit vlastní internetový obchod a s podporou exportu na evropské trhy přes dlouhodobé distributory.

Deset milionů korun chce společnost investovat do nového informačního systému a dalších kroků, které povedou k zefektivnění prodejních procesů a jejich automatizaci v rámci zvýšení kapacity obchodu, především exportu. Po pěti milionech korun by mělo připadnout na investice do vývoje a designu nových produktů, včetně vývoje vlastního ekosystému produktů a na marketingové aktivity pro podporu růstu.

Společnost v roce 2021 plánuje dosažení tržeb 281 milionů Kč (+10 % meziročně), do roku 2025 pak plánuje průměrný růst tržeb přes 16 % na úroveň 535 milionů Kč. Z hlediska EBITDA letos firma plánuje dosažení výsledku 23,5 milionu Kč (což představuje 8,4% marži), do roku 2025 pak 59,6 milionu Kč (11,14% marže). Výše dluhu v roce 2020 činila 83 milionů Kč.

Zdroj: BCPP, ČTK

Akcie ČRFIXED.zonePražská burzaPrimární úpis akcií (IPO)
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa