Čtvrtletní tržby Xiaomi vzrostly o osm procent, zaostaly však za očekáváním
Tržby čínského výrobce chytrých telefonů Xiaomi se ve třetím čtvrtletí zvýšily zhruba o osm procent na 78,06 miliardy jüanů (276 miliard Kč). Mírně tak zaostaly za očekáváním, neboť Xiaomi čelí zostřující se konkurenci ze strany domácích rivalů Oppo a Vivo. Firma, která patří k významným výrobcům smartphonů na světě, to v úterý uvedla ve své výsledkové zprávě.
Analytici podle průzkumu společnosti Refinitiv předpovídali, že čtvrtletní tržby Xiaomi dosáhnou 79,20 miliardy jüanů. Zisk se propadl o 84 procent na 788,6 milionu jüanů, což byl podle firmy důsledek změn v hodnotě podniků v jejím investičním portfoliu. Bez zahrnutí mimořádných položek zisk dosáhl 5,18 miliardy jüanů, a byl tak zhruba v souladu s očekáváním.
Xiaomi podle výzkumné společnosti Canalys ve třetím čtvrtletí zvýšila odbyt na čínském trhu o čtyři procenta, ačkoliv celkový prodej chytrých telefonů v Číně o pět procent klesl. Firmě se letos daří zvyšovat tržní podíl na úkor klíčového rivala Huawei Technologies, jehož aktivity ve výrobě chytrých telefonů tvrdě zasáhly sankce ze strany Spojených států.
Xiaomi nicméně roste pomaleji než konkurenti Oppo a Vivo, kteří jsou nyní nejprodávanějšími značkami chytrých telefonů v Číně. Ze třetího místa na čínském trhu navíc značku Xiaomi odsunul rival Honor, který se loni v důsledku amerických sankcí oddělil od společnosti Huawei.
Xiaomi na ostrou konkurenci na klesajícím domácím trhu reaguje silnou expanzí v kamenných prodejnách, kde dosud zaostávala. Koncem října firma otevřela svůj desetitisící obchod v Číně a za další dva až tři roky plánuje počet čínských prodejen zdvojnásobit, uvedla agentura Reuters.
Zdroj: ČTK