Oděvní řetězec H&M zvýšil tržby, je zpět na úrovni před pandemií
Švédská společnost H&M ve čtvrtém čtvrtletí svého finančního roku zvýšila čisté tržby o osm procent na 56,8 miliardy švédských korun (139,4 miliardy Kč). Vyjádřeno v místních měnách se dostala zpět na úroveň roku 2019, tedy do doby před začátkem pandemie covidu-19. H&M je druhým největším prodejcem oděvů na světě.
"Zákazníci ukazují, že naše kolekce oceňují a že mohou nakupovat kde chtějí, kdy chtějí a jak chtějí," uvedla firma. Dodala, že na úroveň před pandemií se tržby vrátily navzdory pokračujícím omezením a negativním dopadům pandemie. Čtvrté čtvrtletí, a tím i celý finanční rok 2021, firma uzavřela v listopadu.
Čtvrtletní růst tržeb je v souladu s odhady analytiků v anketě společnosti Refinitiv. Růst tržeb v místních měnách činil 11 procent, celoroční růst pak 12 procent.
Řetězec poznamenal, že když vyjádří tržby ve švédských korunách, pak na úrovni před pandemií ještě není. Před dvěma lety dosáhly čtvrtletní tržby 61,7 miliardy SEK.
Na konci listopadu bylo kvůli koronavirovým restrikcím dočasně uzavřeno kolem 115 obchodů H&M, hlavně v Rakousku a na Slovensku. Na začátku čtvrtletí jich bylo zavřených zhruba 100, zejména v jihovýchodní Asii.
Firma 30. září upozornila, že zářijovému růstu tržeb stály v cestě potíže v globálních dodavatelských řetězcích. V dnešním sdělení ale tyto problémy už nezmiňuje.
V období květen až červenec se tržby v meziročním srovnání výrazně zvýšily, neboť se projevil efekt uvolnění restrikcí po předchozích uzávěrách. Tehdy ale tržby ještě byly pod úrovní předpandemického období. Zisk už se ale vrátil na úroveň, která byla vyšší než těsně před pandemií.
Podrobné výsledky hospodaření za uplynulý finanční rok H&M oznámí 28. ledna.
Zdroj: ČTK