Hotelová skupina Marriott se ve čtvrtém čtvrtletí vrátila k zisku
Hotelová společnost Marriott International se ve čtvrtém čtvrtletí vrátila k zisku, který činil 468 milionů USD ve srovnání se ztrátou 164 milionů USD ve stejném období předchozího roku. Rostoucí počet očkovaných a zájem o ubytování o svátcích zvýšily obsazenost pokojů ve všech hotelech skupiny.
Zvyšující se proočkovanost po celém světě poskytla hotelovému průmyslu zasaženému pandemií prostor se nadechnout. Zákazníci se v době prázdninové sezony začali vracet k pohodlí luxusních pobytů. Firmě také pomohlo, že se opět otevřely mezinárodní hranice a zmírnila se omezení pro cestování, zejména na hlavních trzích v Severní Americe a v Evropě.
Tržby se více než zdvojnásobily na 4,45 miliardy USD. Obsazenost hotelů v USA a Kanadě činila ve čtvrtém čtvrtletí 60 procent ve srovnání s obsazeností 35,1 procenta ve stejném období předchozího roku.
Společnost Marriott International působí ve více než 130 zemích a vlastní desítky značek. Kromě stejnojmenné značky Marriott jsou to mimo jiné Ritz-Carlton, St. Regis nebo Sheraton.
Zdroj: ČTK