US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+1,13 %
NASDAQ+1,98 %
DOW JONES+0,25 %
PX+0,35 %
ČEZ+0,62 %
NVIDIA+3,95 %

Výrobce nápojů PepsiCo v prvním čtvrtletí díky zotavení poptávky prudce zvýšil zisk

Americká nápojová společnost PepsiCo v prvním čtvrtletí zvýšila čistý zisk na 4,3 miliardy USD z loňské srovnatelné hodnoty 1,7 miliardy USD. Společnost současně v úterní výsledkové zprávě zvýšila výhled tržeb na celý rok, a to díky vyšším cenám a ožití poptávky po jejích nealkoholických nápojích v kinech a restauracích.

Redakce IW
Redakce IW
26. 4. 2022 | 13:06
Americké akcie

Čisté tržby stouply o 9,3 % na 16,2 miliardy USD. Analytici v anketě společnosti Refinitiv očekávali tržby 15,54 miliardy USD. Takzvané organické tržby, tedy bez zahrnutí výkyvů směnných kurzů a bez akvizic a odprodeje majetku, vzrostly o 12,3 %.

Firmy po celém světě se nyní potýkají s vyššími náklady prakticky u všeho, od hliníkových plechovek přes pracovní sílu po dopravu. Příčinou jsou potíže v globálním dodavatelském řetězci způsobené pandemií nemoci covid-19. Vyšší náklady nutí firmy v odvětví balených potravin zvyšovat ceny.

PepsiCo uvedla, že by mohla v letošním roce zvýšit ceny, pokud náklady stoupnou více, než se očekává. Analytici a některé společnosti včetně konkurenční Coca-Coly také upozorňují, že poptávka se kvůli vysoké inflaci patrně zmírní. Inflace totiž zatím nevykazuje známky poklesu.

V prvním čtvrtletí PepsiCo zaúčtovala v souvislosti s rusko-ukrajinskou krizí mimořádné náklady 241 milionů USD. Firma se v březnu připojila k řadě dalších západních firem a pozastavila své aktivity v Rusku. Na rozdíl od konkurenční Coca-Coly však prodej v Rusku úplně neukončila. Rusko se na ročních tržbách PepsiCo podílí zhruba čtyřmi procenty a je jedním z několika málo trhů, kde má PepsiCo větší podíl než Coca-Cola. PepsiCo uvedla, že i přes kritiku hodlá v Rusku nadále prodávat některé základní výrobky, jako jsou dětská výživa a mléko.

Na letošní rok nyní PepsiCo očekává růst organických tržeb o osm procent. V předchozí prognóze počítala se zvýšením o šest procent.

Zdroj: ČTK

Americké akciePepsiCoVýsledková sezóna
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio