Výrobci domácích spotřebičů Electrolux prudce klesá odbyt, firma snižuje náklady
Největší evropský výrobce domácích spotřebičů Electrolux zahájil program snižování nákladů a varoval před poklesem zisku. Vysoká inflace a nízká důvěra spotřebitelů se totiž odrážejí v citelném poklesu poptávky po domácích spotřebičích. Na snižování nákladů se firma zaměří hlavně v Evropě a Severní Americe, pozitivní vliv na zisk z programu očekává v příštím roce. Electrolux to v pondělí uvedl v tiskové zprávě.
Pokles poptávky po domácích spotřebičích v Evropě a ve Spojených státech v třetím čtvrtletí výrazně zrychlil ve srovnání s druhým čtvrtletím. Vysoké zásoby u obchodníků a nerovnováha v dodavatelském řetězci pak výrazně zvyšují náklady, dodal Electrolux. Zisk skupiny za třetí čtvrtletí tak ve srovnání s druhým čtvrtletím výrazně klesne, a to i bez zahrnutí mimořádných nákladů souvisejících s odchodem z ruského trhu.
Za duben až červen Electrolux vykázal provozní zisk 560 milionů švédských korun (1,3 miliardy Kč). Výsledky byly slabší, než se čekalo, a to hlavně kvůli ztrátě v Severní Americe a problémům v dodavatelském řetězci.
Program snižování nákladů začíná okamžitě. Zaměří se hlavně na snížení variabilních nákladů, zvláště na odstranění nákladové neefektivity v dodavatelském řetězci a výrobě. Další komentář k cílům snižování nákladů firma poskytne ve výsledkové zprávě za třetí čtvrtletí, kterou plánuje zveřejnit 28. října.
Electrolux tento měsíc oznámil, že prodá své aktivity v Rusku místnímu vedení. Firma pozastavila činnost v Rusku po útoku ruských vojsk na Ukrajinu.
Společnost Electrolux prodá ročně zhruba 60 milionů výrobků na více než 120 trzích. Mezi její značky patří také AEG a Frigidaire. Obrat firmy loni činil 126 miliard švédských korun a firma zaměstnávala po celém světě kolem 52 000 lidí.
Zdroj: ČTK
Aktuality
