Automobilce BMW loni klesl prodej zhruba o 100 000 vozů na 2,4 milionu aut

Německému výrobci luxusních automobilů BMW v loňském roce klesl prodej zhruba o 100 000 vozů na 2,4 milionu aut. Firma ale uvedla, že odbyt aut s plně elektrickým pohonem se více než zdvojnásobil. Jejich podíl na celkovém prodeji automobilky tak dosáhl téměř deseti procent. V letošním roce hodlá BMW tento podíl zvýšit na 15 %, informovala ve středu agentura DPA.
Prodej automobilů hlavní značky BMW loni klesl na 2,1 milionu z rekordních 2,2 milionu vozů v roce předchozím. Poptávku po automobilech v Evropě loni negativně ovlivnila vysoká inflace, zatímco výrobu automobilů brzdily přetrvávající problémy v dodavatelském řetězci, ke kterým výrazně přispěly přísné koronavirové uzávěry v Číně.
Údaje o tržbách a zisku za celý loňský rok zatím automobilka BMW nezveřejnila. V třetím čtvrtletí se firmě podařilo zvýšit zisk i tržby. Pokles objemu prodeje totiž kompenzují vyšší prodejní ceny.
Zdroj: ČTK