Čínský výrobce elektroaut Nio plánuje snížit počet zaměstnanců o deset procent
Čínský výrobce elektromobilů Nio plánuje snížit kvůli tvrdé konkurenci počet zaměstnanců o deset procent. Redukci pracovních pozic uskuteční do konce listopadu. S odvoláním na interní dopis o tom informoval zpravodajský server CNBC.
"V nadcházejících dvou letech budeme během transformace automobilového průmyslu v prostředí plném nejistoty svědky nejintenzivnější konkurence," napsal zaměstnancům šéf automobilky William Li.
Firma podle něj v posledních dvou měsících analyzovala svůj dvouletý provozní plán. Na základě toho "určila obchodní priority a vypracovala podrobný plán organizační a obchodní optimalizace". Nadále se bude soustředit na investice do technologií a na to, aby se klíčové produkty dostaly včas na trh. Omezit naopak chce projekty, které nepřispívají k finančním výsledkům.
Společnost Nio se podobně jako další čínští začínající výrobci elektromobilů potýká se slabou spotřebitelskou náladou v druhé největší ekonomice světa, tvrdou konkurencí a cenovou válkou, kterou odstartovala Tesla Elona Muska. Restrukturalizaci a snižování stavu za sebou má i další čínský start-up v oblasti elektromobilů Xpeng.
Muskova automobilka začala v loňském roce snižovat ceny svých vozů v Číně, aby podpořila poptávku, a donutila tak konkurenty učinit totéž. Společnost Nio se nejprve jakémukoli snížení cen bránila, ale nakonec ho v červnu provedla.
Automobilka Nio je stále ztrátová, ale daří se jí rychle zvyšovat dodávky. V říjnu dodala 16 074 vozů, což je o něco více než v předchozím měsíci a o 60 procent více než ve stejném období loňského roku.
Nio je devátým největším výrobcem elektromobilů a hybridních vozů v Číně. Firma výrazně investuje do vývoje vlastních technologií pro klíčové součástky, jako jsou čipy a baterie. Vytvořila si v Číně rovněž silnou fanouškovskou základnu pomocí exkluzivních členských klubů a nabídky doplňkových produktů, například vína značky Nio.
Zdroj: ČTK
Aktuality

