US MARKETZavírá za: 4 h 31 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+7,92 %
TSLA+6,75 %
AAPL+6,18 %

Analytici: Rolex loni poprvé zvýšil tržby nad deset miliard švýcarských franků

Výrobce luxusních hodinek Rolex v loňském roce zvýšil tržby o 11 procent na rekordních 10,1 miliardy švýcarských franků (268,4 miliardy Kč) a prodal celkem 1,24 milionu hodinek. S odvoláním na zprávu analytiků banky Morgan Stanley a společnosti LuxeConsult o tom informovala agentura Bloomberg. Podle analytiků je současný podíl značky Rolex na trhu bezprecedentní.

Výrobce modelů hodinek Daytona, Submariner a Datejust zvýšil podíl na maloobchodním trhu na více než 30 procent. Dobře situovaní spotřebitelé mají zájem o vlastnictví hodinek firmy, kterou ovládá charitativní fond pojmenovaný po spoluzakladateli značky Hansi Wilsdorfovi.

"Žádná jiná luxusní značka si nemůže nárokovat tak dominantní postavení v příslušném odvětví," uvedli ve zprávě analytici vedení Edouardem Aubinem z Morgan Stanley a Oliverem Müllerem z LuxeConsult. Například Louis Vuitton měl na trhu s luxusními kabelkami loni podle analytiků podíl 19 procent.

Společnost Rolex tak zůstává jedničkou v odvětví luxusních hodinek a její pozice je neotřesitelná. Roční tržby značky přesahují tržby pěti dalších značek v odvětví dohromady. Těmito značkami jsou Cartier, Omega, Audemars Piguet, Patek Philippe a Richard Mille.

Zpráva ukázala, že prodej luxusních švýcarských hodinek nadále ovládá několik značek s ročním obratem přes jednu miliardu franků. Nově se mezi ně zařadila i značka Vacheron Constantin, kterou ovládá firma Richemont.

Na druhém konci spektra stojí podle zprávy stejnojmenná značka skupiny Swatch Group, která loni prodala více než dva miliony hodinek MoonSwatch a celkem zhruba 5,8 milionu hodinek za průměrnou cenu 141 franků (3 750 Kč). Z velké části díky úspěchu hodinek MoonSwatch, které vznikly ve spolupráci s firmou Omega, byla Swatch druhým rokem za sebou nejrychleji rostoucí značkou hodinek.

Údaje společností Morgan Stanley a LuxeConsult jsou jen odhady. Švýcarské značky luxusních hodinek, včetně značky Rolex, individuálně svůj roční prodej nezveřejňují.

Zdroj: ČTK

Evropské akcieŠvýcarskoVýsledková sezóna
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa