Prodejci módy Zalando loni klesly tržby, letos ale očekává oživení
On-line prodejci módy Zalando loni klesly tržby o téměř dvě procenta na 10,1 miliardy eur. Německá firma to uvedla ve středečním sdělení. Letos se největší internetový prodejce textilu v Evropě chce soustředit na mladé zákazníky a přimět více firem, aby nabízely zboží v jeho prodejní síti, od čehož si slibuje oživení.
V loňském roce se společnost Zalando potýkala s tím, že zákazníci v důsledku inflace více šetřili. Díky úsporám nákladů v oblastech, jako je logistika, však provozní zisk (EBIT) očištěný o jednorázové položky stoupl z téměř 185 milionů eur na přibližně 350 milionů eur. Firma tak výrazně překonala průměrný odhad analytiků, kteří takovou hodnotu očekávali až v příštím roce. Čistý zisk stoupl na 83 milionů eur ze 16,8 milionu eur v předchozím roce.
Ve střednědobém horizontu vidí internetový prodejce nové příležitosti k růstu. Očekává, že hrubý objem zboží a tržby porostou do roku 2028 v průměru o pět až deset procent ročně.
Firma zvažuje expanzi i do dalších kategorií kromě módy, jako jsou domácnost a domácí mazlíčci. "Pokud se s námi nebudete snažit poslat potraviny nebo další nábytek do ložnice, pak můžeme být vaším partnerem," řekl provozní ředitel David Schröder.
Akcie Zalanda dnes přidávají téměř 19 %. Pomohlo jim i oznámení, že firma od středy začne s odkupem vlastních akcií v hodnotě až 100 milionů eur.
Zdroj: ČTK
Aktuality
