US MARKETOtevírá za: 12 h 52 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+2,60 %
TSLA+6,75 %
AAPL+1,02 %

Prodejce oděvů Zalando se v prvním čtvrtletí vrátil k růstu, pomohly prémiové značky

Německý internetový prodejce módních doplňků Zalando se v prvním čtvrtletí vrátil po třech poklesech k růstu a zvýšil i ziskovost. Hrubý objem zboží, což je klíčový ukazatel tržeb, který měří celkovou hodnotu veškerého prodaného zboží, meziročně vzrostl o 1,3 % na 3,27 miliardy eur. Firmě se vyplatila sázka na výběrové značky a poskytování služeb jiným maloobchodníkům.

Zalandu konkuruje čínský prodejce rychlé módy Shein, který představuje hrozbu pro jeho tržby a počty zákazníků. Finanční ředitelka Sandra Dembecková nicméně uvedla, že firma nechce konkurovat cenou a místo toho se snaží odlišit řadou dražších značek, jako je například sportovní značka On Running, kterou nově nabízí.

Průměrná hodnota objednávky se u společnosti Zalando v prvním čtvrtletí zvýšila na 60,4 eura z 57,3 eura o rok dříve. Počet aktivních zákazníků firmy se však snížil na 49,5 milionu z 51,2 milionu o rok dříve. Tržby klesly o 0,6 % na 2,24 miliardy eur.

Zalando se nyní zaměřuje na rostoucí kategorii sportovního oblečení. Počítá s tím, že v létě pořádané fotbalové Euro a olympijské hry mohou zvýšit prodej týmových triček a oblečení pro aktivně trávený volný čas.

Zdroj: MarketWatch, ČTK

Evropské akcieMaloobchodMóda a designVýsledková sezóna
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika