Prodejce oděvů Zalando se v prvním čtvrtletí vrátil k růstu, pomohly prémiové značky
Německý internetový prodejce módních doplňků Zalando se v prvním čtvrtletí vrátil po třech poklesech k růstu a zvýšil i ziskovost. Hrubý objem zboží, což je klíčový ukazatel tržeb, který měří celkovou hodnotu veškerého prodaného zboží, meziročně vzrostl o 1,3 % na 3,27 miliardy eur. Firmě se vyplatila sázka na výběrové značky a poskytování služeb jiným maloobchodníkům.
Zalandu konkuruje čínský prodejce rychlé módy Shein, který představuje hrozbu pro jeho tržby a počty zákazníků. Finanční ředitelka Sandra Dembecková nicméně uvedla, že firma nechce konkurovat cenou a místo toho se snaží odlišit řadou dražších značek, jako je například sportovní značka On Running, kterou nově nabízí.
Průměrná hodnota objednávky se u společnosti Zalando v prvním čtvrtletí zvýšila na 60,4 eura z 57,3 eura o rok dříve. Počet aktivních zákazníků firmy se však snížil na 49,5 milionu z 51,2 milionu o rok dříve. Tržby klesly o 0,6 % na 2,24 miliardy eur.
Zalando se nyní zaměřuje na rostoucí kategorii sportovního oblečení. Počítá s tím, že v létě pořádané fotbalové Euro a olympijské hry mohou zvýšit prodej týmových triček a oblečení pro aktivně trávený volný čas.
Zdroj: MarketWatch, ČTK
Aktuality
