Footshop zvýšil celoroční výhled, čeká tržby až 1,25 miliardy Kč a EBITDA až 100 milionů Kč
Společnost Footshop, přední evropský prodejce prémiové streetwearové obuvi a oblečení, v reakci na výsledky za letošní první čtvrtletí zlepšil výhled celoročního hospodaření. Tržby nově čeká ve výši 1,20 až 1,25 miliardy korun a provozní zisk EBITDA 80 až 100 milionů korun. Předchozí výhled počítal s tržbami 1,15 až 1,20 miliardy korun a EBITDA 73 až 83 milionů korun.
Za první čtvrtletí společnost vykázala nárůst tržeb o 31 % na 318 milionů Kč a nárůst hrubé marže o 40 % na 116 milionů Kč. Podle předběžné neauditované a nekonsolidované účetní závěrky podle IFRS za první čtvrtletí roku 2024 společnost rovněž výrazně zvýšila ukazatele ziskovosti. Provozní zisk EBITDA za toto období dosáhl 26 milionů Kč, ve stejném období loni činil dva miliony korun. Upravený zisk EBITDA pak dosáhl 17 milionů Kč.
"První kvartál považuji za mimořádně úspěšný. Obvykle se toto období nese v duchu povánočních výprodejů a pomalého začátku sezóny. Letos cítíme silnou poptávku jak on-line, tak v kamenných prodejnách. Oslabení české koruny nám navíc pomáhá zvyšovat hrubou marži, a dosahovat tak velmi vysoké ziskovosti," okomentoval výsledky výkonný ředitel Footshopu Peter Hajduček.
Firma v prvním čtvrtletí rostla ve všech prodejních kanálech. Dvouciferného růstu tržeb dosáhla v kamenných prodejnách i v on-line obchodech Footshop a Queens. Výjimkou zůstává platforma Releases, jejíž prodeje se z důvodu nedostatku limitovaných edic na trhu téměř nezměnily. Návrat tohoto segmentu bude příležitostí k dalšímu růstu.
V prvním čtvrtletí společnost soustředila pozornost na polský trh, kde zaznamenala trojciferný meziroční růst. Polsko se díky dobrému výkonu zařadilo mezi pět největších trhů společnosti. Tento vývoj je v souladu se strategickým plánem, stejně jako plánované letošní otevření kamenné prodejny ve Varšavě.
V květnu značka Footshop rozšířila svůj internetový obchod na Ukrajinu. Tento krok je podložen údaji o tamním trhu, trhu s on-line reklamou a také veřejně dostupnými informacemi od konkurence. Značce se tak otevírá nový potenciál v zemi, která by se mohla zařadit mezi jejích pět největších on-line trhů.
Zdroj: Footshop