Čínský výrobce elektromobilů Xpeng prudce zvýšil čtvrtletní tržby, snížil ztrátu
Čínský výrobce elektromobilů Xpeng v prvním čtvrtletí zvýšil tržby meziročně o 62 procent na 6,55 miliardy jüanů (přes 20 miliard Kč). Čistou ztrátu naopak snížil, a to na 1,37 miliardy jüanů (zhruba 4,3 miliardy Kč) z 2,34 miliardy jüanů před rokem. Firma to v úterý uvedla ve své výsledkové zprávě.
Společnost Xpeng v prvním čtvrtletí dodala zákazníkům 21 821 vozů, což je zhruba o 20 procent více než před rokem. Ve druhém čtvrtletí odbyt aut firma odhaduje na 29 000 až 32 000 vozů, což by znamenalo meziroční nárůst o 25 až 38 procent.
Výhled na druhé čtvrtletí podle agentury Reuters naznačuje, že automobilce se vyplácejí propagační akce a slevy i rozsáhlé investice do nových technologií, včetně umělé inteligence (AI) či automatického řízení.
Odborníci nicméně upozorňují, že Xpeng bude v dlouhodobějším horizontu čelit tlakům ze strany nových konkurentů, jako je například výrobce chytrých telefonů Xiaomi. Ten nedávno uvedl na trh svůj první elektromobil SU7.
Automobilka Xpeng ve snaze o rozšíření příjmů usiluje o expanzi na zahraničních trzích. V Evropě už prodává elektromobily v Německu, Nizozemsku a Norsku. Plánuje vstoupit i na další evropské trhy, včetně Británie, Francie a Itálie, píše Reuters. Evropská unie zvažuje další cla na dovoz elektromobilů z Číny, čínští výrobci podle Bruselu využívají výraznějších subvencí a pokřivují evropský trh.
Zdroj: ČTK
Aktuality
