Čínské společnosti Zeekr a Nio dodaly v červnu rekordní počet elektromobilů
Čínská společnost Zeekr v červnu dodala rekordní počet elektromobilů. Za první pololetí se tak stala největší čínskou společností kótovanou na burze v USA, která vyrábí pouze elektromobily. Společnost Zeekr, vlastněná společností Geely, dodala minulý měsíc 20 106 vozů a celkový počet dodávek od začátku roku se zvýšil na 87 870 vozů.
Společnost Nio, která se zotavovala z pomalejšího startu na začátku roku, dodala v červnu rekordních 21 209 vozů a za prvních šest měsíců 87 426 vozů. Společnost Xpeng zaostala, když za prvních šest měsíců roku dodala 52 028 vozů, z toho 10 668 v červnu. Největších prodejů dosáhla společnost Li Auto, která vyrábí hybridní vozy. Ta v červnu dodala 47 774 vozů a celkem za první pololetí 188 981 vozů.
Akcie společnosti Zeekr během nočního obchodování v USA klesly o 3,2 %, zatímco akcie společností Li Auto a Nio vzrostly o více než 6 %. Akcie společnosti Xpeng vzrostly o téměř 5,2 %.
Hybridní vozy nabízí také značka Aito, kterou Huawei vyvinula společně s výrobcem automobilů Seres. Ta v prvních šesti měsících roku dodala 184 286 vozů. Společnost Xiaomi, známá výrobou chytrých telefonů a domácích spotřebičů, uvedla, že v červnu dodala více než 10 000 vozů. Od konce března, kdy společnost kótovaná na burze v Hongkongu uvedla na trh svůj elektrický model SU7, tak vzrostl celkový počet dodávek na více než 25 000.
Společnost BYD dodala v první polovině roku 1,6 milionu osobních vozidel na novou energii, což je téměř o 29 % více než před rokem. Plug-in hybridní vozy měly o něco větší podíl než elektromobily na baterie a zaznamenaly rychlejší růst, a to 39,5 % oproti 17,7 % u vozů pouze na baterie. Tento vývoj odráží, jak velkou část prodeje nových vozidel v Číně tvoří vozy s hybridním pohonem, a nikoliv čistě bateriové vozy, protože obavy z dojezdu jsou pro čínské spotřebitele stále největším problémem. Automobilky proto musí zlepšit proces nabíjení baterií, uvedl minulý týden na konferenci Wan Gang, muž stojící v čele čínské strategie pro elektromobily.
Podle údajů Čínské asociace osobních automobilů se prodej vozidel na nové energie v Číně letos zvýšil a v květnu tvořil 47 % všech prodaných osobních automobilů. To představuje 32% nárůst od začátku roku. Čína letos zahájila politiku výměny na podporu prodeje nových energetických vozidel, přičemž mnoho společností také snížilo ceny, aby si udržely konkurenceschopnost.
Zdroj: CNBC
Aktuality
