US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ+0,46 %
NVIDIA-2,47 %

Pravnuk Tomáše Bati ovládl Snuggs, zakladatelé zůstávají ve vedení

Česká společnost Snuggswear, která stojí za největší evropskou značkou menstruačních kalhotek Snuggs, získala v rámci nového investičního kola 130 milionů korun. Investici poskytla nizozemská skupina TripleB, která tím navýšila svůj podíl ve firmě nad 50 % a získala nad ní kontrolu. Snuggswear zároveň oznámila, že v loňském roce poprvé dosáhla provozního zisku EBITDA. Zakladatelé společnosti však zůstávají v jejím vedení a pokračují v dalším rozvoji značky.

Redakce IW
Redakce IW
17. 2. 2025 | 15:00
Česká republika

Česká značka menstruačních kalhotek Snuggs, která nabízí alternativu k tradičním hygienickým pomůckám, od svého vzniku v roce 2019 dynamicky expanduje. Dosud oslovila přes 700 tisíc zákaznic, prodala více než tři miliony produktů a vstoupila na sedm zahraničních trhů.

Celkové investice do společnosti již přesáhly 300 milionů korun, přičemž největší podíl kapitálu pochází od nizozemské investiční skupiny TripleB. Ta má s Českem užší vazby, než se na první pohled zdá – kromě Snuggs investovala i do značky Freshlabels a stojí za ní Thomas Archer Baťa, pravnuk zakladatele světoznámé značky Baťa. TripleB vstoupila do Snuggs už před dvěma lety a nyní navýšila svůj podíl nad 50 %.

Spoluzakladatelé Linda Šejdová a Tomáš Zahradník si ponechávají přibližně 30 % podílu a zůstávají ve vedení firmy. Mezi další investory patří WOOD & Company, fond Nation 1 a podnikatel Martin Rozhoň. Společnost Snuggs v roce 2024 dosáhla tržeb půl miliardy korun a poprvé vykázala kladnou EBITDA. Jejími hlavními trhy jsou Německo, Nizozemsko a Velká Británie, přítomna je však také v Belgii, Rakousku, Česku a na Slovensku.

Expanze jako klíčová priorita

Investice od TripleB bude směřovat především na další růst v zahraničí. "Naší prioritou je posílení pozice na klíčových evropských trzích. Uvidíme, kam až se dostaneme, a poté se rozhodneme, zda budeme hledat další investory, nebo zvládneme růst vlastními silami," vysvětluje spoluzakladatelka a šéfka Snuggs Linda Šejdová.

Menstruační kalhotky se pro ni staly nejen podnikatelskou příležitostí, ale i osobní misí. "Dlouho jsem bojovala s vaginálními problémy a zjistila jsem, že tradiční tampony a vložky nejsou pohodlné ani spolehlivé. Chtěla jsem vytvořit produkt, který bude nejen funkční, ale také elegantní a přirozený," říká Šejdová.

TripleB vidí v Snuggs globální potenciál

TripleB se zaměřuje na investice do maloobchodu, spotřebitelských značek a nemovitostí a podporuje inovativní a odpovědné podnikání. "Jsme nadšeni, že můžeme Snuggs podpořit v jeho dalším mezinárodním růstu," uvedl Thomas Archer Baťa. "Jako evropský lídr v segmentu menstruačních kalhotek má značka velký potenciál pro další expanzi a my chceme její globální dopad ještě zvýšit."

Trh s menstruačními kalhotkami zároveň přitahuje nové konkurenty. V Česku se na něj zaměřily značky jako Sayu nebo Meracus, v zahraničí je konkurence ještě intenzivnější. Snuggs však díky silnému investorovi a jasné vizi míří k dalšímu růstu.

Zdroj: e15

Česká republikaStartupy
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio