Pravnuk Tomáše Bati ovládl Snuggs, zakladatelé zůstávají ve vedení
Česká společnost Snuggswear, která stojí za největší evropskou značkou menstruačních kalhotek Snuggs, získala v rámci nového investičního kola 130 milionů korun. Investici poskytla nizozemská skupina TripleB, která tím navýšila svůj podíl ve firmě nad 50 % a získala nad ní kontrolu. Snuggswear zároveň oznámila, že v loňském roce poprvé dosáhla provozního zisku EBITDA. Zakladatelé společnosti však zůstávají v jejím vedení a pokračují v dalším rozvoji značky.
Česká značka menstruačních kalhotek Snuggs, která nabízí alternativu k tradičním hygienickým pomůckám, od svého vzniku v roce 2019 dynamicky expanduje. Dosud oslovila přes 700 tisíc zákaznic, prodala více než tři miliony produktů a vstoupila na sedm zahraničních trhů.
Celkové investice do společnosti již přesáhly 300 milionů korun, přičemž největší podíl kapitálu pochází od nizozemské investiční skupiny TripleB. Ta má s Českem užší vazby, než se na první pohled zdá – kromě Snuggs investovala i do značky Freshlabels a stojí za ní Thomas Archer Baťa, pravnuk zakladatele světoznámé značky Baťa. TripleB vstoupila do Snuggs už před dvěma lety a nyní navýšila svůj podíl nad 50 %.
Spoluzakladatelé Linda Šejdová a Tomáš Zahradník si ponechávají přibližně 30 % podílu a zůstávají ve vedení firmy. Mezi další investory patří WOOD & Company, fond Nation 1 a podnikatel Martin Rozhoň. Společnost Snuggs v roce 2024 dosáhla tržeb půl miliardy korun a poprvé vykázala kladnou EBITDA. Jejími hlavními trhy jsou Německo, Nizozemsko a Velká Británie, přítomna je však také v Belgii, Rakousku, Česku a na Slovensku.
Expanze jako klíčová priorita
Investice od TripleB bude směřovat především na další růst v zahraničí. "Naší prioritou je posílení pozice na klíčových evropských trzích. Uvidíme, kam až se dostaneme, a poté se rozhodneme, zda budeme hledat další investory, nebo zvládneme růst vlastními silami," vysvětluje spoluzakladatelka a šéfka Snuggs Linda Šejdová.
Menstruační kalhotky se pro ni staly nejen podnikatelskou příležitostí, ale i osobní misí. "Dlouho jsem bojovala s vaginálními problémy a zjistila jsem, že tradiční tampony a vložky nejsou pohodlné ani spolehlivé. Chtěla jsem vytvořit produkt, který bude nejen funkční, ale také elegantní a přirozený," říká Šejdová.
TripleB vidí v Snuggs globální potenciál
TripleB se zaměřuje na investice do maloobchodu, spotřebitelských značek a nemovitostí a podporuje inovativní a odpovědné podnikání. "Jsme nadšeni, že můžeme Snuggs podpořit v jeho dalším mezinárodním růstu," uvedl Thomas Archer Baťa. "Jako evropský lídr v segmentu menstruačních kalhotek má značka velký potenciál pro další expanzi a my chceme její globální dopad ještě zvýšit."
Trh s menstruačními kalhotkami zároveň přitahuje nové konkurenty. V Česku se na něj zaměřily značky jako Sayu nebo Meracus, v zahraničí je konkurence ještě intenzivnější. Snuggs však díky silnému investorovi a jasné vizi míří k dalšímu růstu.
Zdroj: e15