TikTok Shop rozšiřuje působnost v Evropě, v USA čelí nejisté budoucnosti
E-commerce platforma TikTok Shop vstupuje na nové evropské trhy – od pondělí bude dostupná uživatelům ve Francii, Německu a Itálii. Rozšiřování probíhá na pozadí hrozby zákazu TikToku v USA, pokud čínský vlastník ByteDance nenajde amerického kupce.
Po úspěšném fungování ve Velké Británii od roku 2021 a výrazném růstu v USA během loňské vánoční sezony tak dále TikTok Shop posiluje svou pozici v Evropě. Budoucnost TikToku v USA je přitom nejistá. Čínská mateřská společnost ByteDance čelí tlaku, aby do určitého termínu prodala americkou část firmy – jinak aplikaci hrozí zákaz.
"V těchto třech nových zemích už spolupracujeme s obchodníky na zalistování produktů a platforma bude uživatelům dostupná od příštího týdne," uvedl Jan Wilk, šéf operací TikTok Shop UK, pro agenturu Reuters.
Na francouzském trhu se do platformy zapojí i řetězec Carrefour, v Německu pak módní značka AboutYou nebo kosmetická společnost Cosnova. TikTok Shop se vyznačuje zejména přímým prodejem od obchodníků často z Číny a nižšími cenami, ale podle Wilka se firma snaží rozšířit nabídku i směrem k prémiovým produktům. Ve Velké Británii například uživatelé mohli nakupovat i luxusní second-hand kabelky značky Hermès.
TikTok Shop umožňuje prodej prostřednictvím živých streamů, kde influenceři i obchodníci nabízejí vše od tenisek po kosmetiku a získávají provizi ze zakoupených produktů. Společnost věří, že díky zkušenostem z britského trhu bude rozšíření do kontinentální Evropy rychlejší a efektivnější.
Zdroj: Reuters