US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ-1,00 %
NVIDIA-2,47 %

To je skóre! Akcie herních společností strčí index S&P 500 do kapsy

Zdroj: Pixabay.com

Přední herní akcie zpevnily za posledních 12 měsíců v průměru o 46 %, zatímco index S&P 500 zaznamenal nárůst o 12 %, Nasdaq o 13 % a britský FTSE 100 pouze o 5 %. Společnosti Capcom a Konami vykázaly za posledních pět let trojciferné zisky (338 % a 438 %), což podtrhuje dlouhodobý růstový potenciál odvětví gamingu.

8. 6. 2025 | 17:50

Přední světové herní akcie výrazně překonávají hlavní indexy na Wall Street. V době, kdy index S&P 500 za posledních 12 měsíců nabídl solidní celkový výnos 12 %, růst hodnoty herního sektoru pohání stabilní příjmy z digitálního prostředí. Za růstem stojí také populární herní série, které se přesouvají z konzolí na filmová plátna.

Společnost eToro sestavila index osmi předních herních společností, od Nintenda a Sony přes Capcom, Electronic Arts, Take-Two Interactive, Roblox, Ubisoft až po Konami. Ten ukazuje, že tato skupina zaznamenala nárůst o 46 % za rok, za tři roky o 76 % a za posledních pět let o 141 % (data jsou k 20. květnu).

eToro

"Nadprůměrné výnosy herních akcií v roce 2025 nejsou jen výsledkem příznivého cyklického období spojeného s očekáváním hitů jako GTA VI nebo nové konzole Switch 2," říká Lale Akoner, analytička z eToro. "Sledujeme strukturální přehodnocení celého odvětví. Přechod na digitální distribuci a modely live-service proměnil herní vydavatele, kteří dříve spoléhali na jednotlivé hity, ve stabilní zdroje opakovaných příjmů. Podíl digitálních tržeb společnosti Capcom nyní dosahuje 78 % a stal se novým měřítkem pro celý sektor."

Hlavní herní akcie za posledních 12 měsíců překonaly výkonnost indexu S&P 500 přibližně čtyřnásobně, za tři roky 1,5násobně a za pět let 1,4násobně. To potvrzuje rostoucí zájem investorů o akcie interaktivní zábavy ve spojení s očekáváními ohledně nové verze konzole Switch a s bohatou nabídkou titulů napříč celým odvětvím.

"Tyto herní značky se vymanily ze světa herních konzolí. Objevují se ve filmech, mobilních hrách i v zábavních parcích. Tím si otevírají různé zdroje příjmů, které pomáhají zmírnit výkyvy ve výnosech. Zejména japonští vydavatelé dokázali tento vyspělý přístup skloubit s finanční disciplínou a stabilním náborem zaměstnanců, čímž se vyhnuli přehnané expanzi, která nyní nutí mnoho amerických konkurentů k propouštění. Výsledkem je, že investoři začínají na herní průmysl nahlížet méně jako na spekulaci na další velký hit a více jako na stabilní příběh dlouhodobého růstu," dodává Akoner.

Akciové tipyInvestiční tipySrovnání investicZábava a zábavní průmyslZajímavost dne
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio