Audi zvažuje cíl 2 miliony prodaných aut ročně
Prémiová značka koncernu Volkswagen připravuje novou dlouhodobou strategii, v níž podle zdrojů zvažuje zvýšení ročních prodejů na 2 miliony vozů. Šlo by o rekordní úroveň a ambiciózní nárůst o pětinu oproti roku 2024.
Německá automobilka Audi, patřící do skupiny Volkswagen, plánuje výrazně přepsat svou dlouhodobou obchodní strategii. Podle informací blízkých firmě uvažuje o nastavení cíle alespoň 2 miliony prodaných vozů ročně. Tento plán, dosud oficiálně nezveřejněný, by znamenal historický rekord a signál, že značka po sérii slabších let volí ofenzivnější přístup.
Audi se v poslední době potýká s problémy – zpoždění v uvádění nových modelů, technologické komplikace a tvrdé americké celní bariéry, které už letos firmu připravily o stovky milionů eur, vedly k oslabení pozice vůči konkurenci.
Nový generální ředitel Gernot Doellner, jenž stojí v čele značky od roku 2023, připravuje změny, které mají Audi vrátit na růstovou trajektorii. V letošním roce cílí automobilka na prodej 1,7–1,8 milionu vozů po loňském propadu na 1,67 milionu.
Optimismus ve střednědobém horizontu staví Audi zejména na expanzi v USA, druhém největším trhu světa po Číně. Vedení značky věří, že by v budoucnu mohlo v USA téměř zdvojnásobit současný odbyt kolem 200 tisíc aut ročně. Firma přitom zvažuje, že poprvé vybuduje vlastní výrobní závod přímo na americké půdě – podobně jako konkurenti Mercedes-Benz či BMW.
Rozhodnutí o stavbě závodu by mělo padnout ještě letos. Varianta počítá jak s úplně novou továrnou pro Audi, tak s možností využít existující kapacity koncernu Volkswagen. Nová strategie má být veřejnosti představena ke konci roku.
Zdroj: Reuters