Podle čeho se dnes investoři rozhodují (při sestavování portfolia)

Dříve se investoři při výběru akcií nebo fondů rozhodovali na základě dat. Orientovali se podle historické výkonnosti, volatility, srovnání s podobnými tituly a fondy a podobně. Dnes už jen data ani sebelepší aktivum prodat nedokáží.
Respektovaný investiční blogger a investiční manažer Barry Ritholtz jako příklad dřívějšího uvažování investorů uvádí výrobce disků Iomega. "Svého času se říkalo, že lidé bydlící v okolí továrny firmy sledují obsazenost jejího parkoviště a podle té odhadují, kolik má podnik zakázek. Když bylo parkoviště plné, vnímali to jako důkaz toho, že se společnosti daří, a nakupovali její akcie," vysvětluje Ritholtz.
"Dnes samotná čísla prodávají špatně. Burzovně obchodovaný akciový fond WisdomTree Japan Hedged Equity dlouhodobě vykazoval solidní výsledky, peníze však příliš nepřitahoval. Když japonská centrální banka přišla s programy na podporu ekonomiky, začal fond propagovat slogan "sázejte na Japonsko bez jenu". I díky tomuto heslu se podařilo od investorů relativně rychle získat kolem pěti miliard dolarů," říká Ritholtz.
"Změnu, jež se za několik posledních let v oblasti investičního marketingu udála, je dobré si uvědomovat. Povědomí o ní totiž dokáže investorům prozradit mnohé o tom, komu své peníze dávají do správy," dodává.
Zdroj: Ritholtz.com