US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+1,00 %
NASDAQ+0,52 %
S&P 500+0,52 %
ČEZ+0,25 %
KB+0,00 %
Erste+1,08 %

7 digitálních trendů roku 2019

Tváří v tvář digitálnímu chaosu, který vznikl během dvou desetiletí rychlého růstu technologií a inovací, lidé a firmy přehodnocují své skutečné potřeby, uvádí zpráva o digitálních a technologických trendech v byznysu Fjord Trends 2019. Zásadní přehodnocení podle ní vede k novému přístupu k technologiím, který klade důraz na lidské hodnoty.

Redakce IW
Redakce IW
19. 1. 2019 | 12:00
Internet

Po letech investic do inovací se začínají firmy více zajímat o pocity zákazníků. Zatímco se lidé dosud dožadovali novinek, vzrušujících zážitků a okamžitého uspokojování potřeb, nyní uprostřed rušného světa více touží po klidu a hodnotách. Lidé a firmy si pokládají otázku, čeho si opravdu cení, a odmítají produkty a služby, které neodpovídají jejich požadavkům. To zásadně mění povahu vztahů k technologiím a značkám.

"Digitalizace je nyní ve znamení generálního úklidu. Nastal čas, kdy se rozhodujeme, zda má něco pro nás a náš život skutečně hodnotu a význam," říká Mark Curtis, spoluzakladatel a ředitel péče o zákazníky ve Fjord. "Digitalizace již není žhavou novinkou, ale součástí běžného života. Ve snaze o očistu si lidé více vybírají, jaké produkty a služby začlení do svého každodenního života, a odstraňují ty, které jim nic nepřinášejí."

Tento posun v myšlení má závažné důsledky a vytváří obrovské příležitosti pro firmy i zákaznické zkušenosti. Je načase provést inventuru a přehodnotit produkty, služby, zkušenosti a zážitky, které lidé skutečně chtějí a jež pro ně mají nějakou hodnotu.

"V roce 2019 budou úspěšné ty firmy, které budou přinášet smysl, hodnotu a význam nejen jednotlivcům, ale celému světu," zdůrazňuje Brian Whipple, ředitel Accenture Interactive. "U vytváření hodnot nebude záležet na kvantitě, ale na kvalitě. Nejlepší zážitky jsou ty, díky kterým se nám bude žít lépe, produktivněji a smysluplněji."

Zpráva Fjord Trends 2019 zkoumá sedm trendů, které budou pravděpodobně formovat další generaci zážitků, a radí firmám, jak se připravit na budoucí příležitosti.

1. Mlčeti zlato

Jsme přehlceni informacemi a zážitky, což se negativně odráží na našem zdraví. Značky musejí nalézt způsoby, jak oslovit zákazníky, kteří touží po klidné oáze v rušném světě.

2. Poslední kapka

Dost bylo řečí. Lidé očekávají produkty a služby, které budou mít prvek udržitelnosti, a budou odmítat ty, které jej nemají.

3. Minimalizace dat

Lidé a firmy se neshodují na tom, jaká je hodnota osobních dat. Je klíčem k překlenutí této propasti transparentnost?

4. Ve městě o krok napřed

Elektrické koloběžky pro každého nebo drony zásadně mění mobilitu ve městech. Je ale načase v této oblasti sjednotit ekosystémy, které budou bojovat proti chaosu a budou vyhovovat potřebám v reálném čase.

5. Paradox inkluze

Rok 2018 byl rokem volání po řešení rozmanitosti potřeb. Ale jak navrhovat produkty pro všechny tak, abychom někoho neúmyslně nevyloučili? Přestaňte lidi kategorizovat a změňte přístup ke všem.

6. Vesmírná odysea

Prostory pro práci a podnikání potřebují digitální změnu. Je čas přehodnotit postoje a nástroje pro navrhování prostor.

7. Syntetická realita

Žijeme v novém světě, ve kterém je realita umělá, syntetická. Vytváříme si stále uvěřitelnější syntetickou realitu, kde používáme například simulaci hlasu. Firmy se snaží na ní vydělat a zároveň zvládat rizika, která přináší.

"Příležitosti pro smysluplné a uvědomělé přístupy, které budou převratné pro mnoho oblastí, jsou nyní větší než kdy jindy," uzavírá Curtis. "Jsme na vrcholu tvůrčí revoluce, máme příležitost přehodnotit produkty a služby tak, aby nebyly lhostejné ke světu, ve kterém žijeme, ani k lidem."

Byznys a podnikáníInformační technologieInternetVýhled na rok 2019
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nebaví vás drahá NVIDIA? Vsaďte na boom AI přes komodity

Nebaví vás drahá NVIDIA? Vsaďte na boom AI přes komodity

25. 6.-Tomáš Beránek
Průmyslové kovy