Severoamerickou divizi VW povede bývalý manažer BMW Woebcken

Severoamerickou divizi vlajkové značky německé automobilové skupiny Volkswagen povede od dubna bývalý manažer bavorského výrobce automobilů BMW Hinrich Woebcken. Informace zdrojů v úterý potvrdilo vedení Volkswagenu. Nad severoamerickými operacemi VW měl původně dohlížet někdejší šéf Škody Auto Winfried Vahland, ten ale loni v říjnu skupinu Volkswagen opustil.
Volkswagen sdělil, že Woebcken bude předsedou představenstva Volkswagen Group of America, Volkswagen Mexico a Volkswagen Group Canada. Prezidentem a generálním ředitelem Volkswagen Group of America zůstane Michael Horn, Woebcken se stane jeho nadřízeným.
Pětapadesátiletý Woebcken nastoupí zároveň do funkce člena představenstva Volkswagenu. Rozhodnutí o dosazení dodatečného vrcholného manažera do čela severoamerických operací Volkswagen učinil loni v září po vypuknutí skandálu s manipulacemi emisí.
Skupina původně pro tuto funkci vybrala Vahlanda, který měl nastoupit v listopadu. Ten však o tři týdny později oznámil, že z celé skupiny odchází kvůli rozdílným názorům na podobu nového koncernového regionu Severní Ameriky. Podle některých informací hrály v jeho rozhodnutí roli i soukromé důvody.
Na Volkswagen se snáší kritika za to, jak přistupuje k řešení emisního skandálu v USA, kde se celá aféra provalila. Minulý týden se chtěl s tamními úřady na konkrétním postupu domluvit šéf celé skupiny Matthias Müller, ničeho ale nedosáhl a americká strana vůči firmě ještě přitvrdila. Volkswagen musí řešit způsob nápravy zhruba půl milionu naftových vozů, u nichž se zjistily v USA manipulace. Také potřebuje, aby USA zrušily zákaz prodeje letošních naftových modelů VW.
Mluvčí Volkswagenu v úterý také řekl, že Matthias Müller má podporu hlavních členů dozorčí rady. Popřel přitom spekulace, že jeho podpora v radě upadla kvůli neúspěšnému vyjednávání v USA. Informace o Müllerově údajně slábnoucí pozici, zejména mezi odborářskými členy rady, přinesl nejčtenější německý nedělník Bild am Sonntag. Müllera jmenoval Volkswagen do svého čela loni v září v důsledku skandálu.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s emisemi oxidů dusíku. Skandál srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele Martina Winterkorna a vedl k vyšetřování po celém světě.
Zdroj: ČTK