Škoda Auto v únoru prodala 78 800 vozů, o 3,6 % více než před rokem

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v únoru dodala zákazníkům 78 800 vozů, což je meziročně o 3,6 %, respektive 2 800 aut více. Je to dosud nejlepší únorový výsledek. Škoda si výrazně polepšila zejména v západní Evropě a Číně. Rostly i prodeje ve východní Evropě s výjimkou Ruska, kde situace zůstává nadále napjatá. Automobilka to uvedla ve středeční tiskové zprávě.
"První dva měsíce (roku) podtrhly pozitivní vývoj značky. Vysoké poptávce se v celosvětovém měřítku těšily zejména naše nové modely Fabia a Superb," řekl Werner Eichhorn, člen představenstva zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. Poptávka vzrostla i po modelu Škoda Yeti.
V západní Evropě dodala Škoda v únoru zákazníkům 32 500 vozů, což představuje nárůst o 9,8 %. Zvýšené prodeje zaznamenala v Německu, celosvětově druhém nejsilnějším trhu značky, kde dodávky vzrostly o 14,7 % na 12 100 vozů. Ve východní Evropě mimo Rusko se dodávky zákazníkům zvýšily o 11,8 % na 2 500 vozů. Výrazný růst zaznamenaly pobaltské státy a země jako Bosna, Rumunsko nebo Srbsko. V obtížném tržním prostředí Ruska dodala značka zákazníkům 4 100 vozů, meziročně o 27,4 % méně.
Růstu dosáhla Škoda také ve střední Evropě. Zde značka zvýšila počet vozů dodaných zákazníkům o 6,3 % na 15 400 vozů. Na domácím českém trhu zaznamenala značka se 7 500 dodanými vozy růst o 13,6 %, respektive 900 automobilů.
Čína byla pro značku Škoda i v únoru hlavním odbytištěm. S 18 500 vozy překonala automobilka loňský výsledek o 4,6 %. Vysokého růstu dosáhla Škoda také v Izraeli, na Novém Zélandu, Tchaj-wanu nebo v Turecku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto loni dodala zákazníkům rekordních 1 055 500 vozů, meziročně o 1,8 % více. Letos firma představí nový model SUV, který zatím ukázala na ženevském autosalonu v podobě studie VisionS. Úspěchu automobilka dosáhla i letos v lednu, kdy prodala 91 600 vozů, což představovalo nejúspěšnější leden v historii podniku.
Zdroj: ČTK
Aktuality

