Čínská platební firma Alipay pokračuje v expanzi do Evropy

Největší čínská platební platforma Alipay ze skupiny Alibaba uzavřela smlouvy se čtyřmi evropskými finančními institucemi. Cílem je usnadnit Číňanům cestujícím do zahraničí placení po Evropě, uvedla v úterý agentura Reuters. Díky smlouvám bude moci služby Alipay využívat dalších 930 000 prodejců napříč Evropou.
Dohody s Alipay podepsaly britská banka Barclays, francouzská BNP Paribas, italská UniCredit a společnost SIX Payment Services, která se soustřeďuje na e-shopy a platby v obchodech po celé Evropě.
Služba Alipay je každodenní součástí života Číňanů, kteří ji používají k placení v obchodech i on-line, k platbám za taxi, v restauraci i k nákupu oblečení. Platformu využívá asi 450 milionů uživatelů, denně se jejím prostřednictvím uskuteční na 170 milionů transakcí. Ve 23 zemích umožňuje aplikace vrácení daně z přidané hodnoty.
Mimo Čínu lze platformu Alipay využít ve 100 000 obchodech v 70 zemích světa, včetně Jižní Koreje, Japonska, Británie a Austrálie.
"Životní styl našich uživatelů je stále více globální," uvedl prezident firmy Douglas Feagin.
Alipay, kterou v roce 2004 spustil největší čínský internetový prodejce Alibaba Group prostřednictvím filiálky Ant Financial, do Evropy poprvé pronikla v říjnu 2015. Tehdy začínala v Německu. V srpnu letošního roku uzavřela smlouvu s francouzským dodavatelem platebních technologií Ingenico Group. Podle údajů společnosti Ingenico utratilo deset milionů čínských turistů v Evropě v roce 2014 zhruba 21 miliard dolarů (501,2 miliardy Kč). Ze strany Alipay i jejich evropských partnerů jde tedy o logický krok.
Alipay nekonkuruje podobným službám Apple Pay nebo Android Pay od firmy Google, neboť se zaměřuje na čínské zákazníky. Do budoucna ale nevylučuje, že své služby nabídne i mezinárodní klientele. Primárně se zatím soustředí na Asii, Evropa a Amerika prý přijdou později.
Zdroj: ČTK