Mall.cz se ve finančním roce 2014/2015 propadl do ztráty 132 milionů Kč

Tržby jednoho z největších českých e-shopů Mall.cz stouply ve finančním roce 2014/2015 o 29 % na 6,1 miliardy Kč. Internetový obchod se však propadl do ztráty 131,5 milionu Kč. Vyplývá to z výroční zprávy firmy. V předchozím finančním roce vydělal Mall.cz 9,5 milionu Kč.
"Zvýšené náklady na podporu prodeje, vývoj webu a navýšení kapacit považujeme za jednorázové a měly by společnosti zaručit dosažení dvouciferného růstu i v nadcházejícím hospodářském roce," uvedla společnost ve výroční zprávě.
E-shop si na další tři roky klade za cíl stát se největší nákupní galerií v Česku. "V následujících účetních obdobích vedení firmy očekává další růst tržeb tažený jednak trvale rozšiřovaným produktovým a segmentovým portfoliem, jednak rostoucí známostí značky Mall.cz," uvedl e-shop.
Mall.cz loni koupila investiční skupina Rockaway Capital. Spolu se srovnávačem cen Heureka.cz za něj dala víc než 200 milionů eur. Obchod financovali miliardáři Daniel Křetínský, Patrik Tkáč a investiční skupina PPF. Rockaway v létě sloučila některé své internetové obchody do skupiny Mall Group, kromě Mall.cz jsou v ní specializované obchody CZC.cz, Vivantis, Proděti, BigBrands, Kolonial, Bux, Sporty a Rozbaleno.
Mezi největší internetové obchody v Česku patří Alza.cz, Mall.cz, Parfums.cz, CZC.cz či Kasa.cz. Největší český internetový prodejce Alza.cz v roce 2015 zvýšil zisk o 21 % na 568 milionů korun. Tržby Alze stouply o 24 % na 14,3 miliardy korun.
Zdroj: ČTK