US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES-0,59 %
NASDAQ+0,44 %
S&P 500-0,05 %
ČEZ+0,00 %
KB+0,10 %
Erste-1,18 %

Spotřebitelská důvěra v eurozóně i v EU se v březnu zvýšila

Spotřebitelská důvěra v eurozóně i v celé Evropské unii se v březnu zvýšila. Vyplývá to ze čtvrteční zprávy Evropské komise. Index důvěry pro eurozónu stoupl o 1,2 bodu na -5 bodů. Analytici přitom podle agentury Reuters očekávali nárůst pouze o půl bodu.

Redakce IW
Redakce IW
23. 3. 2017 | 16:06
Eurozóna

K většímu optimismu spotřebitelů přispívají zlepšující se podmínky na trhu práce. Podle posledních údajů statistického úřadu Eurostat se míra nezaměstnanosti v eurozóně nachází na 9,6 procenta, tedy na nejnižší úrovni od května 2009.

Březnovému růstu spotřebitelské důvěry nezabránila ani stoupající míra inflace. Spotřebitelské ceny v eurozóně se v únoru meziročně zvýšily o dvě procenta, tedy nejprudším tempem za čtyři roky.

Index spotřebitelské důvěry pro celou EU se v březnu zvýšil o jeden bod na minus 4,2 bodu, uvedla Evropská komise. Spotřebitelské výdaje byly v uplynulých dvou letech motorem hospodářského oživení v Evropě.

Evropská komise v únoru předpověděla, že hrubý domácí produkt eurozóny v letošním roce stoupne o 1,6 procenta. V příštím roce očekává zrychlení tempa růstu na 1,8 procenta.

Zdroj: ČTK

EurozónaEvropská ekonomikaSpotřebitelská důvěra
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Čím dražší, tím atraktivnější: Popírají některé investice tržní logiku?

Čím dražší, tím atraktivnější: Popírají některé investice tržní logiku?

10. 9.-Andrej Rády
Ponaučení pro investory