Čtvrtletní zisk módního řetězce H&M překonal očekávání

Švédské oděvní společnosti Hennes & Mauritz (H&M) se ve druhém čtvrtletí zvýšil zisk před zdaněním o deset procent na 7,71 miliardy švédských korun (20,8 miliardy Kč) a výrazně překonal očekávání. Podle čtvrtečního vyjádření firmy jí pomohla pokračující expanze a přísná kontrola nákladů.
Analytici oslovení agenturou Reuters v průměru očekávali zisk jen 7,11 miliardy švédských korun, tedy nárůst jen o dvě procenta. Společnost se po desetiletích růstu v loňském roce dostala pod tlak kvůli poklesu tržeb, nové konkurenci a náročným investicím, především do internetového prodeje. Ve druhém čtvrtletí se snižováním cen zbavovala vysokých zásob, a reagovala tak i na nižší prodej.
"Firma H&M nějaký čas silně investovala do své přítomnosti na webu, ale růst tržeb na to zatím nezareagoval," řekla agentuře Reuters analytička Société Générale Anne Critchlowá. Podnik nabízí on-line prodej už ve 41 zemích, od jara například i v Turecku, Singapuru nebo Malajsii.
H&M je druhý největší prodejce oděvů na světě za španělskou firmou Inditex, majitelem obchodů Zara. Jeho nová značka ARKET se má objevit ve druhém pololetí. Pod tímto názvem chce prodávat dražší módu a rozšířit podíl na trhu.
Společnost H&M vznikla v roce 1947 a nyní má po celém světě, včetně České republiky, více než 4 000 obchodů. Specializuje se na nabídku nejnovějších módních trendů za nízkou cenu. Kromě značky stejného jména vlastní i značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday a & Other Stories.
Zdroj: ČTK
Aktuality

