US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,77 %
NASDAQ+1,02 %
S&P 500+0,83 %
ČEZ-0,57 %
KB-0,86 %
Erste-1,10 %

H&M po ostré kritice za rasismus stáhla z prodeje dětskou mikinu

Švédský prodejce oděvů Hennes & Mauritz (H&M) odstranil ze svých webových stránek propagační fotografii s černošským chlapcem, který měl na sobě mikinu s anglickým nápisem "nejvíc cool opice v džungli". Zároveň se za její uvedení omluvil a oznámil, že zelenou mikinu stáhl z prodeje. Snímek vyvolal na internetových sociálních sítích zejména v Británii a v USA vlnu pobouření a četná obvinění z rasismu.

Redakce IW
Redakce IW
10. 1. 2018 | 17:06
Švédsko

Kromě černošského dítěte společnost propagovala také oranžovou mikinu s nápisem "Expert na přežití", kterou měl ovšem na sobě bělošský chlapec.

V Británii reagovala poslankyně za opoziční labouristy Kate Osamorová slovy, že je šokovaná. Kanadský zpěvák The Weeknd pak na Twitteru oznámil, že už nebude s řetězcem spolupracovat.

"Chápeme, že mnoho lidí ten snímek rozladil. My, kteří pracujeme v H&M, s tím můžeme jen souhlasit. Velmi nás mrzí, že ta fotografie byla pořízena," uvedla firma ve svém úterním prohlášení.

H&M je jedním z největších prodejců oděvů na světě. Vznikla v roce 1947 a nyní má po celém světě, včetně České republiky, zhruba 4 000 obchodů. Specializuje se na nabídku zboží podle módních trendů za nízkou cenu.

Zdroj: ČTK

Evropské akcieŠvédsko
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

3. 7.-Pavel Kohár
Informační technologie