Světový prodej luxusního zboží a zážitků loni stoupl o 5 %

Objem nákupů luxusního zboží a luxusních zážitků v celém světě loni stoupl na 30,8 bilionu korun, což je o pět procent meziročně více. Celosvětové prodeje luxusního zboží se vyšplhaly na rekordních 6,7 bilionu korun, vyplývá ze studie poradenské společnosti Bain & Company. Zájem o luxus roste i v Česku.
Růst světového trhu s luxusním zbožím podpořil hlavně větší objem uskutečněných nákupů a až poté růst cen. Prodeje posílily ve většině světových regionů a vzrostla tržní síla rezidentů i turistů. Hlavním tahounem byly prodeje luxusních aut, které meziročně vzrostly o šest procent na 12,56 bilionu korun. Prodej drahých vín a jídla vzrostl o šest procent a výrazný 14procentní nárůst vykázaly nákupy zážitkových plaveb na luxusních lodích.
Vyšší útraty za luxusní zboží a služby loni vykázala zejména Čína. Prodeje meziročně vzrostly o 15 procent na 514 miliard korun "Slušné růsty tržeb hlásí čínští obchodníci s diamantovými šperky. Čínská klenotnictví hlásí meziroční růst prodejů až o 18 procent," uvedl Alojz Ryšavý z klenotnictví ALO diamonds, který s diamanty na světových burzách obchoduje.
Znatelně posílil i evropský trh. Nákupy luxusního zboží a luxusních zážitků meziročně vzrostly o šest procent na 2,2 bilionu korun. Útraty turistů pomohly Velké Británii, Španělsku a Francii. Kupní síla rezidentů posílila hlavně v Německu.
Češi a Slováci zvýšili podle Ryšavého zájem o klenoty kupované pro investici. "Podle našich statistik se počet prodaných investičních šperků v hodnotě nad 100 000 korun v roce 2017 v Česku meziročně zvýšil o 37 procent a na Slovensku o 51 procent," uvedl. Největší růst prodejů v Česku zaznamenaly šperky v cenovém rozmezí 150 000 až 200 000 korun, a to o 54 procent.
Zdroj: ČTK