Home Creditu v prvních třech čtvrtletích roku klesl zisk na 213 milionů eur

Skupina Home Credit vykázala za první tři čtvrtletí roku čistý zisk 213 milionů eur, ve stejném období loni měla zisk 232 milionů eur. K výsledkům skupiny nejvíce přispěly operace v Číně, Rusku a Kazachstánu a také napříč všemi trhy rostoucí objem úvěrů poskytovaných on-line. Firma, která je součástí skupiny PPF a poskytuje spotřebitelské úvěry ve střední a východní Evropě, Asii a USA, to v úterý uvedla v tiskové zprávě.
V samotném třetím čtvrtletí dosáhl Home Credit se ziskem 173 milionů eur nejlepšího výkonu za několik posledních let. Jde o 75% meziroční zvýšení ziskovosti ve srovnání s třetím kvartálem roku 2017. V Číně se skupina po problematickém prvním čtvrtletí roku vrátila k ziskovosti. V samotném třetím čtvrtletí 2018 vykázala 88 milionů eur o kvartál dříve vydělala 46 milionů eur.
Ve třetím čtvrtletí letošního roku poskytla skupina svým klientům nové úvěry v hodnotě přes pět miliard eur, čímž zvýšila hodnotu nových půjček vydaných za devět měsíců roku celkem na 15,1 miliardy eur, což je o 1,9 % více než před rokem. Od začátku roku získala 13,9 milionu nových klientů. Počet těch, jež má v databázi obsloužených klientů, stoupl na 111 milionů.
Objem nových půjček v Asii s výjimkou Číny za devět měsíců celkově rostl. Při vyjádření v národních měnách to v období od ledna do září bylo o 36,1 % více než ve stejném období roku 2017. Klienti Home Creditu v Rusku si půjčili o 18,2 % více než před rokem, v Indonésii o 90,1 %, v Indii o 59,3 % a ve Vietnamu o 16,6 % více.
V Česku se za devět měsíců roku zisk více než zdvojnásobil v porovnání se stejným obdobím loňska a dosáhl 15 milionů eur. Jenom u autopůjček poskytla skupina financování přesahující miliardu korun.
Růst on-line úvěrování, který v porovnání letošních devíti měsíců s loňskem dosáhl 56 %, pozitivně ovlivnilo jednak zvýšené využívání mobilních aplikací (v meziročním porovnání o 70 %), jednak rozšiřování digitální integrace s obchodními partnery. V Rusku bylo 40 % všech úvěrů poskytnuto on-line. Podíl aktivních zákazníků využívajících pouze digitální služby Home Creditu dosáhl 59,4 %.
"Skupina rychle mění obchodní model. Rozšiřujeme svou přítomnost v kamenných obchodech a současně se nám dramaticky zvedá úvěrování on-line," okomentoval výsledky spolumajitel skupiny Jiří Šmejc.
"Zákaznická zkušenost nás motivovala k tomu, abychom pracovali na transakci Air Bank a Home Creditu s Monetou. Jsem přesvědčen, že její nezpochybnitelná obchodní logika přinese ambiciózní obchodní růst stejně jako ziskovost, tedy skutečně významnou hodnotu pro všechny akcionáře spojené banky. Naši důvěru v úspěch transakce vyjadřuje i fakt, že jsme připraveni získat ve spojené bance významný podíl," uvedl Šmejc.
MONETA Money Bank začátkem října spustila proces k převzetí Air Bank a českého a slovenského Home Creditu. Plánovaná banka má nést jméno Air Bank, uzavření transakce se předpokládá v polovině příštího roku a je podmíněno mimo jiné schválením na valné hromadě Monety a regulátorů trhu. Banka, která může vzniknout, by provozovala třetí nejrozsáhlejší distribuční síť v ČR. K více než milionu klientů Monety by přibylo asi 637 000 zákazníků Air Bank a 469 000 zákazníků Home Creditu. Nová firma bude podle počtu klientů třetí největší bankou za Českou spořitelnou a ČSOB.
Home Credit, založený v roce 1997 v Česku, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, Společenství nezávislých států a Asii.
Majoritním vlastníkem (88,6 %) je PPF, jedna z největších investičních skupin ve střední a východní Evropě. Hlavním majitelem PPF je nejbohatší Čech Petr Kellner. Minoritním akcionářem Home Creditu (11,4 %) je investiční holdingová společnost EMMA OMEGA vlastněná Jiřím Šmejcem.
Zdroj: ČTK
Aktuality
