H&M klesl zisk méně, než se čekalo, prodával více za plnou cenu

Švédskému prodejci oděvů Hennes & Mauritz (H&M) klesl v prvním čtvrtletí zisk před zdaněním meziročně na 1,04 miliardy švédských korun z 1,26 miliardy švédských korun. Snížil se výrazně méně, než se čekalo, protože firmě se podle jejího pátečního sdělení dařilo v období od prosince do února prodávat více zboží za plnou cenu a zlepšila i marži.
Zisk druhého největšího maloobchodního prodejce oděvů na světě za španělskou skupinou Inditex klesá už sedm kvartálů po sobě. Firma platí poklesem prodeje za to, že dostatečně rychle nezareagovala na změnu poptávky, rostoucí konkurenci a digitalizaci.
Analytici v anketě agentury Reuters ale odhadovali mnohem hlubší pokles zisku před zdaněním - až na 708 milionů SEK. To výrazně posílilo akcie podniku, které na burze ve Stockholmu přidávaly po zahájení obchodování 14 procent.
K zásadnějšímu poklesu nedošlo mimo jiné i díky vyšší hrubé marži. Ta se v prvním čtvrtletí zvýšila na 50 procent ze 49,9 procenta ve stejném období loňského roku. Analytici přitom předpokládali její pokles na 49,4 procenta. Firemní tržby v lokálních měnách pak vzrostly o čtyři procenta.
V období od prosince do února také klesl objem výprodejů. H&M očekává, že tento vývoj bude pokračovat i ve druhém čtvrtletí.
Probíhající restrukturalizace nese podle šéfa firmy Karla-Johana Perssona první ovoce. Z vyšších tržeb jak v kamenných prodejnách, tak na internetu se firma těšila zejména v Číně a Indii. V těchto zemích prodej zvýšila o 16 a 42 procent. V letošním roce navíc začne skupina podle agentury AP nabízet své zboží ve dvou největších indických internetových obchodech.
Zdroj: ČTK