Škodě klesl v březnu v ČR prodej o čtvrtinu na 5370 aut

Škodě Auto klesl v březnu v tuzemsku kvůli nucenému zavření prodejních míst od poloviny měsíce meziročně prodej o zhruba 25 % na 5370 vozů. Obchodní síť by se měla otevřít příští týden. Řekl to ředitel Škoda Auto ČR Luboš Vlček. Celý trh zaznamenal v březnu pokles o 36 %.
"V současné chvíli finalizujeme s naší autorizovanou obchodní sítí veškerá opatření k zajištění všech požadovaných hygienických požadavků. Spokojenost a zdraví našich klientů je pro nás prioritou," uvedl Vlček.
Škodě se v Česku od ledna do začátku března rekordně dařilo. Rozhodnutí administrativy o nezbytných opatření v boji s koronavirem v polovině března pak podle Vlčka samozřejmě výrazně ovlivnilo jak dodávky klientům, tak nové objednávky.
"Predikce návratu do normálu je v těchto dnech velmi složitá. Je zde řada neznámých, které mohou vývoj příštích týdnů a měsíců ovlivnit pozitivním i negativním směrem. Na konci května a zejména v průběhu června budeme schopni přesnějšího odhadu zbytku letošního roku," dodal.
Škoda je nejprodávanější značkou na českém trhu. Její podíl se blíží 40 % trhu. V lednu a v únoru prodej značky stoupl meziročně o devět procent.
Tuzemské závody Škody kvůli koronaviru 18. března zastavily výrobu. Znovu se má rozjet po několika odkladech 27. dubna.
Zdroj: ČTK