Zisk Hyundai kvůli slabé poptávce v zahraničí klesl o 75 %

Jihokorejské automobilce Hyundai Motor Co. klesl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 75 % na 227 miliard wonů (4,3 miliardy Kč). Pokles byl nejhlubší za sedm čtvrtletí a zisk zaostal za očekáváním analytiků kvůli slabé poptávce v zahraničí, která zastínila i růst doma. Automobilka to oznámila v noci na čtvrtek.
Analytici dotazovaní agenturou Refinitiv očekávali v průměru pokles zisku na 275 miliard wonů z loňských 919 miliard wonů. Výnosy klesly o 19 procent na 21,9 bilionu wonů.
Prodej aut se snížil o 33 procent na 1,14 milionu vozů. Prodej na domácím, jihokorejském trhu se však zvýšil o 13 procent na 200 000. Na dalších trzích, včetně USA, Číny, Evropy a Indii, klesl o více než deset procent.
K růstu prodeje na domácím trhu pomohla hlavně poptávka po velkých a sportovně užitkových vozech, jako G80 a GV80 či Grandeur. Ani prodej těchto vozů, u kterých je vysoká zisková marže, však nevykompenzoval propad v Evropě a USA, napsala agentura Reuters.
Hyundai od března kvůli koronaviru přerušil výrobu ve většině svých továren v zahraničí. Na začátku května se automobilce podařilo výrobu v zahraničí obnovit, ne však na plný výkon.
Společnost Hyundai je největší automobilkou v Jižní Koreji a spolu se sesterskou firmou Kia tvoří pátého největšího výrobce aut na světě. Hyundai působí i v České republice. Oficiálně spustil sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích v listopadu 2008. Nošovická továrna je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii, v loňském roce vyrobila 309 500 vozů.
Zdroj: ČTK