Škodě Auto loni klesl zisk o 4,5 % na 15,4 miliardy korun

Firma loni investovala, takže jí klesl zisk. Dosáhla ale významného růstu tržeb.
Škodě Auto loni klesl zisk po zdanění o 4,5 % na 15,4 miliardy korun. Tržby stouply o 4 % na 262,6 miliardy korun. Automobilka loni dodala zákazníkům rekordních 939 200 aut, což znamená meziroční nárůst o 6,8 %.
"Dosáhli jsme rekordních hodnot odbytu a tržeb, rozšířili jsme svoji modelovou paletu a dále posílili pozici na mezinárodním automobilovém trhu. Investovali jsme do nových modelů a výrobních kapacit. I v nepříznivém ekonomickém prostředí jsme provozní výsledek udrželi na prakticky stabilní úrovni 17,9 miliardy Kč," uvedl předseda představenstva Winfried Vahland.
Automobilka loni zvýšila investice o 46,5 % na 832 milionů eur. Do zavádění nových modelů a výrobních kapacit chce investovat i letos. Plánuje uvedení osmi nových nebo inovovaných modelů. Do roku 2015 chce obnovit všechny modelové řady. Počet zaměstnanců Škody bez agenturních pracovníků loni klesl o 0,6 % na 26 404 lidí.
Škoda Auto očekává v prvním pololetí meziroční pokles prodeje. Důvodem je zavádění výroby nových modelů, zejména třetí generace Octavie, i propad evropského automobilového trhu. Za celý letošní rok chce mít ale vyšší prodeje než loni.
Snížení prodejů potvrdily první dva měsíce, kdy odbyt klesl o 7,4 %. "Očekáváme, že i druhé čtvrtletí bude proti loňskému slabší, ale prodej bude vyšší než v prvním čtvrtletí," uvedl Vahland.
První polovina roku bude ve znamení zavádění třetí generace nejprodávanějšího modelu Octavia. Prodává se už jako liftback, v dubnu přibude Combi a dále model s pohonem 4x4 a sportovní varianta RS. Škoda také chystá novou karosářskou variantu loňské novinky Rapid pod označením Spaceback. Celkem Škoda plánuje uvedení osmi nových nebo inovovaných modelů. Vedle verzí Octavie a Rapidu to bude ještě modernizovaný Yeti a Superb. V příštím roce přijde nová Fabia a později také velký terénní vůz.
"Na mezinárodních trzích je poptávka po větším SUV. Vidíme objem kolem 150 tisíc vyráběných vozů ročně, stejně jako u menšího Yeti," uvedl Vahland. Za největší potenciální trhy označil Čínu, Rusko a střední a západní Evropu.
Zdroj: ČTK