US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,15 %
NASDAQ+0,45 %
DOW JONES+0,32 %
PX+err %
ČEZ-0,08 %
NVIDIA+2,98 %

Prodej novin na Slovensku opět klesl, televize měly více reklamy

Slováci ztrácejí zájem o papírové vydání novin. Prodaný náklad pěti celostátních deníků v zemi loni stejně jako v předchozích nejméně čtyř letech znovu klesl. Naopak lépe se dařilo televizím, které odvysílaly více reklamy a podle ceníkových cen za ni utržily více peněz.

Redakce IW
Redakce IW
12. 2. 2014 | 11:06
Média

Průměrný denní prodej celostátních listů se na pětimilionovém Slovensku loni snížil meziročně o 8,4 % na zhruba 265 000 výtisků. Propad byl ještě výraznější než v roce 2012, kdy prodaný náklad spadl o 7,9 %, vyplývá z údajů Kanceláře pro ověřování nákladů tisku - ABC SR a vydavatelství.

Nejvyšší odbyt si tradičně udržel bulvární deník Nový čas. Jeho denní prodej dosáhl v průměru téměř 110 000 výtisků, což ale bylo o 9,1 % méně než předloni. Na druhé místo v pomyslném žebříčku prodeje se dostal deník Pravda, který na třetí příčku odsunul list Plus jeden deň.

Listu Sme klesl prodaný náklad o desetinu na 43 600 výtisků za den. Deník jako jediný z celostátních slovenských listů zpřístupnil celé své vydání v rámci systému elektronického předplatného Piano, kterým některá vydavatelství a portály v minulosti zpoplatnily přístup k části obsahu na svých webových stránkách.

Nejvýraznější pokles prodaného nákladu, a to o 12,7 % na zhruba 13 400 kusů, zaznamenal loni deník Hospodárske noviny. Vydavatele listu, společnost Ecopress, v minulém roce koupila skupina Agrofert Holding nynějšího českého ministra financí Andreje Babiše.

Zdroj: ČTK

MédiaSlovensko
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

20. 10.-Andrej Rády
Akciový trh