CME: Skupina Nova byla o prázdninách nejúspěšnější v nákupu reklamy

Pod novým vedením CETV došlo jak známo ke změně obchodní politiky domácí skupiny Nova ve vztahu k inzerentům. Dle aktuálně zveřejněných dat společnosti Mediaguru se díky tomu daří televizi získávat inzerenty.
Během prázdnin se Nova Group stala nejsilnější skupinou v podílu prodané reklamy (TRPs). V cílové skupině diváků nad 15 let dosáhly její kanály 45 % podílu oproti 40 % konkurenční skupiny Prima.
V cílové skupině 15-54 let se daný podíl Novy dostal nad úroveň 50 % (na 51 %). Hlavní konkurent Prima docílila 37% podílu. S odstupem se za lídry trhu drží Barrandov s 10 % (7 % u diváků ve skupině 15-54 let).
Z hlediska sledovanosti lze připomenout poslední data zveřejněná samotnou společností CETV na konci července. Ve 2Q2014 celkově meziročně klesla z 36,8 % na 35,8 %, v prime time z 42,5 % na 39,9 %. Příjmy z TV reklamy ale meziročně naopak vzrostly z 37,3 milionu USD na 54 milionů USD. Právě celkový tržní podíl CETV udávala ve 2Q2014 58 % oproti 57 % v 1Q2014. Potvrdila tak pozitivní změnu, když v 2Q2013 dosahoval jen 44 %.
Aktuálně zveřejněná data tedy nejsou překvapením, respektive lze je přijmout neutrálně.
Zdroj: BH Securities