US MARKETZavírá za: 2 h 50 m
DOW JONES+1,56 %
NASDAQ+2,29 %
S&P 500+1,86 %
ČEZ-0,66 %
KB+0,39 %
Erste+2,16 %

Maloobchodní tržby v České republice v srpnu vzrostly o 2,7 % meziročně, čekalo se +3,4 %

Tržby v maloobchodě včetně motoristického segmentu po očištění o sezónní vlivy vzrostly v srpnu reálně meziměsíčně o 0,6 % a meziročně očištěné o vliv počtu pracovních dní o 4,4 %. K meziročnímu růstu tržeb bez očištění o 2,7 % nejvíce přispěl prodej motorových vozidel a nepotravinářského zboží.

Redakce IW
Redakce IW
6. 10. 2014 | 9:01
Česká republika

Sezónně očištěné tržby v maloobchodě včetně prodeje a oprav motorových vozidel (CZ-NACE 45+47) se zvýšily v srpnu reálně meziměsíčně o 0,6 % a meziročně očištěné o kalendářní vlivy vzrostly o 4,4 %. Meziroční růst tržeb bez očištění o 2,7 % byl ovlivněn při nižším počtu pracovních dní (-1) zejména prodejem v motoristickém segmentu a nepotravinářského zboží (viz tabulka č. 2).

Sezónně očištěné tržby za prodej a opravy motorových vozidel (CZ-NACE 45) vzrostly reálně meziměsíčně o 0,5 % a meziročně očištěné tržby o kalendářní vlivy se zvýšily o 11,3 %. Neočištěné tržby vzrostly meziročně o 7,8 %, v tom za prodej motorových vozidel (včetně náhradních dílů) o 7,9 % a za opravy o 7,5 %.

V maloobchodě včetně prodeje pohonných hmot (CZ-NACE 47) sezónně očištěné tržby vzrostly reálně meziměsíčně o 1,2 % a meziročně očištěné o kalendářní vlivy o 2,0 %. Neočištěné tržby se zvýšily meziročně o 0,8 %, v tom za nepotravinářské zboží vzrostly o 3,8 %, za pohonné hmoty a potraviny naopak klesly (o 2,2 %, resp. o 1,7 %).

Zvýšení tržeb v samotném maloobchodě nejvíce ovlivnil růst prodeje zboží prodávaného přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 24,9 %) a oděvů a obuvi (o 11,7 %). Vyšší růst zaznamenal také maloobchod s počítačovým a komunikačním zařízením (o 12,7 %), s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci (o 9,8 %) a s výrobky pro domácnost (o 2,3 %). Naopak tržby klesly v prodejnách s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím (o 6,4 %) a v prodejnách potravin specializovaných i nespecializovaných (o 2,1 %, resp. o 1,6 %).

Cenový deflátor (CZ-NACE 47) ke stejnému období předcházejícího roku (bez vlivu DPH) činil 100,3 %. Ke zvýšení cen došlo zejména v prodejnách oděvů a obuvi, farmaceutického a zdravotnického zboží a potravin, naopak ceny se snížily v prodejnách počítačového a komunikačního zařízení a výrobků pro domácnost.

Zdroj: ČSÚ

Česká republikaMaloobchod
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #13: Čínské kovy a méně práce

Nahoru, nebo dolů #13: Čínské kovy a méně práce

20. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Podcast