Berkshire Hathaway chce nabídnout licenci na svůj název

Americký investor Warren Buffett plánuje nabídnout realitním společnostem v Evropě a v Asii licenci na používání značky své úspěšné firmy Berkshire Hathaway. Poskytnutí licence je součástí snahy použít široce respektovaný název této investiční společnosti jako značku pro spotřebitele. Informoval o tom v pondělí ekonomický list Financial Times.
Berkshire Hathaway několik desetiletí kupovala nejhodnotnější značky světa. Letos se však rozhodla výrazně rozšířit využívání vlastního jména a použít ho pro energetické firmy, realitní kanceláře v USA a nově koupenou síť prodejen aut.
Marketingoví konzultanti i odborníci z firmy věří, že značka Berkshire Hathaway je velmi hodnotná, hlavně díky dobré pověsti 84letého Buffetta a oceňování jeho finanční prozíravosti.
"Stejně jako Virgin odráží vzdorovitost sira Richarda Bransona a Apple odráží genialitu Steva Jobse, Berkshire Hathaway je značkou důvěry, stability a integrity," uvedl partner poradenské firmy Millward Brown Vermeer Oscar Yuan.
Firma již začala nabízet svoji značku realitním kancelářím v USA. Do jara příštího roku má počet realitních kanceláří v USA, které budou používat značku Berkshire Hathaway HomeService, stoupnout na 1 400, uvedl Earl Lee, generální ředitel HSF Affiliates, franšízového společného podniku mezi Berkshire a Brookfield Asset Management. Firma se poté hodlá zaměřit na partnerství s velkými hráči v částech USA, kde nemá ještě silné postavení, a na zahraničí, včetně Británie, kontinentální Evropy a Asie. Příjmy divize Berkshire, která zahrnuje reality, stouply za šest měsíců letošního roku o 26 % na 1,2 miliardy USD.
Berkshire také tento měsíc koupila řetězec autosalonů The Van Tuyl, který je s tržbami osm miliard USD pátý největší v USA, a přejmenovala ho na Berskhire Hathaway Automotive. Současně uvedla, že hodlá pokračovat v akvizicích dalších prodejen.
Energetické společnosti ze skupiny Berkshire, mezi které patří MidAmerican Energy a PacificCorp, byly letos spojeny dohromady pod značku Berkshire Hathaway Energy a nyní používají společné logo.
Firma Berkshire má výrazné podíly v deseti ze 100 nejhodnotnějších značek světa ze žebříčku BrandZ. Jsou mezi nimi Coca-Cola, American Express a Walmart.
Zdroj: ČTK
Aktuality

