Zisk Pumy ve čtvrtletí kvůli výdajům na reklamu klesl o 45 pct.

Německému výrobci sportovního oblečení a obuvi Puma klesl ve třetím čtvrtletí čistý zisk o 45 % na 29 milionů eur. Pokles způsobily vysoké výdaje na podporu prodeje nových produktů. Firmě se však poprvé za téměř dva roky podařilo zvýšit prodej obuvi a zlepšila výhled prodeje na celý letošní rok.
Příjmy vzrostly o 3,7 % na 843 milionů eur. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů stouply o 6,4 %. K růstu přispěly všechny regiony, vysoký byl růst příjmů zvláště v Asii. Provozní zisk klesl o 43 % na 46 milionů eur.
Prodej obuvi se bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů zvýšil o dvě procenta a zaznamenal první růst za sedm čtvrtletí. Obuv má na celkových tržbách skupiny podíl 44 %. K růstu přispěl hlavně zájem o kopačky evoSPEED, které mělo několik hráčů na mistrovství světa v Brazílii. Firma také v srpnu spustila svoji největší marketingovou kampaň s atlety, jako sprinterem Usainem Boltem a fotbalovou hvězdou Mariem Balotellim. Prodej oblečení stoupl o 11,4 % díky vysoké poptávce po dresech Arsenalu.
Zdroj: ČTK